نوسازی غیراستاندارد ۱۵ دانش آموز را مسموم و راهی بیمارستان کرد

روز جاری ۱۵ دانش آموز کلاس دوم ابتدایی مدرسه قائم محله کهنک واقع در شهرستان پیشوا به دلیل نوسازی غیر استاندارد مدرسه و مشکل در خروجی دودکش شوفاژخانه، دچار مسمومیت و گازگرفتگی شده و در حالت بیهوش به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۲۳ بهمن ماه، ۱۵ دانش آموز کلاس دوم ابتدایی مدرسه قائم محله کهنک واقع در شهرستان پیشوا در استان تهران در اثر استنشاق گاز دی اکسید کربن، بیهوش و به بیمارستان مفتح منتقل شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این دانش آموزان دراین‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “به گفته مسئولان مدرسه، هنگام نوسازی مدرسه لوله سیمانی دودکش از داخل یک لوله آهنی رد شده بوده و این لوله توان عبور گاز دی اکسید کربن به بیرون را نداشته و به داخل کلاس نشت کرده بوده.”

این منبع در ادامه تاکید کرد: “مسئولین مدرسه از این موضوع اطلاع نداشتند و وقتی به اداره کل نوسازی اعتراض کرده اند، آنها پاسخ داده اند “مگر حالا چه شده است!”. حتی مدیر تلاش کرده فردا مدرسه تعطیل باشد تا دانش آموزان به دلیل سردی هوا و قطع شوفاژ برای تعمیر به مدرسه نیایند اما اداره آموزش و پروش به دلیل مخالفت بخشدار از این اقدام جلوگیری کرده است.”

در این رابطه یک کانال خبری تلگرام محلی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان پیشوا نوشت: “مشکل پیش آماده تحت کنترل است و خدا را شکر خطری دانش آموزان را تهدید نمیکند. دانش آموزان مسموم شده از بیمارستان ترخیص شده اند. هم اکنون از اداره کل نوسازی آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع آن می باشند.”

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل