خط و نشان دادستان؛ متخلفان فیلتر خواهند شد

دادستان کل کشور از رصدِ «لحظه به لحظه» فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی خبر داده و گفته است که متخلفان فیلتر خواهند شد.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، ضمن تاکید بر لزوم «تأمین امنیت فضای انتخابات» و «رصد فعالیت‌های انتخاباتی» در سطح جامعه، تصریح کرد: «به معاونت مربوطه در دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور تاکید می‌کنم که فضای مجازیی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند».

وی همچنین تاکید کرد: «به همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی را دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد هم اعلام می‌کنیم تا در فضای مجازی به سمت تخلفات و جرائم نروند و اگر چنین کردند بعدا گلایه نکنند کهه چرا فلان سایت فیلتر یا بسته شد».

براساس گزارش تسنیم، دادستان کل جمهوری اسلامی ایرت اما درباره جزئیات «تخلف و جرم» در فضای مجازی سخنی نگفته است.

منتظری در ادامه افزود: «با یک نگاه فرا دستگاهی عرض می‌کنم که متاسفانه از تمام ظرفیت‌ها و توان و انرژی در انجام وظایف و خدمت به مردم در دستگاه‌های مختلف خدمت رسان به مردم استفاده نمی‌شود و دلیل آن هم این است که درست کار نمی‌کنیم».

او پیشتر نیز از فیلتر گسترده شبکه‌های اجتماعی خبر داده: «قوه قضاییه هر هفته ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال شبکه اجتماعی تلگرام را فیلتر می‌کند که تازه این حجم از فیلتر هم کافی نیست و برای کنترل بیشتر تلگرام باید شبکه ملی به وجود آید».

به گفته وی: «وقتی سرور تلگرام در خارج از کشور است و هیچ نظارتی بر آن نداریم چرا باید اطلاعات خودمان را در آن قرار دهیم».

گفتنی است که پیش از این نیز، خبرهایی درباره توقیف چند کانال تلگرامی و بازداشت تعدادی از مدیران آن منتشر شد که علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز ۲۵ اسفندماه، از بازداشت حدود ۱۲ نفر از مدیران مسئول کانال‌هایی تلگرامی اصلاح‌طلب یا حامی دولت توسط یک نهاد اطلاعاتی- نظامی خبر داده و خواستار توضیح وزارت اطلاعات در مورد آن شده بود.

از: آمدنیوز

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل