وزیر اقتصاد: قصور دولت احمدی‌نژاد «مصادره اموال ایران» را رقم زد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فاصله شش ماهه آذرماه سال ۸۶ تا خرداد ماه ۸۷ فرصت مناسبی برای تبدیل اوراق بهادار ارزی ایران در بازارهای جهانی بود که با قصور دولت وقت، توقیف این اوراق رقم خورد.

«علی طیب نیا» روز دوشنبه در پاسخ به پرسش «کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد درباره مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران در بانک‌های خارجی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: دستبرد غیرقانونی امریکا به اموال و دارایی‌های ایران، اقدام ظالمانه دیگری بود که نشان‌گر خوی سلطه‌گری دولت آمریکا و تداوم دشمنی‌های آن با ایران است.

به گفته این مقام مسئول، دولت با همه توان در تلاش است تا حقوق حقه کشور را بازستانده و مانع تداوم این دزدی‌های بی‌شرمانه شود.

وی در پاسخ به پرسش نماینده مشهد درخصوص مصادره ۱۳ میلیون دلار از اموال بانک مرکزی توسط دادگاه‌های کانادا، خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارش بانک مرکزی، اساسا چنین توقیفی نسبت به اموال بانک مرکزی در کانادا صورت نگرفته و اگر آقای کریمی قدوسی مدارک و مستنداتی در این زمینه دارند،ا ارائه کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به پرونده توقیف اوراق بهادار ارزی ایران (در دولت احمدی نژاد) به ارزش ۲ میلیارد دلار که در همین زمینه مطالب زیادی بر علیه دولت بیان شد، به ماجرای این پرونده اشاره کرد.

از: امدنیوز

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل