کریمی قدوسی: سه جاسوس هسته‌ای دیگر فراری هستند

در ادامه «افشاگری‌های» جواد کریمی قدوسی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس، او روز سه‌شنبه نام سه تن دیگر را که به گفته وی از «جاسوسان هسته‌ای» هستند مطرح کرده و مدعی شد که هر سه نفر «فراری» هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی٬ این اسامی را روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت انقلاب‌نیوز مطرح کرد.

آقای کریمی قدوسی که پیش از این عبدالرسول دری اصفهانی٬ از اعضای ارشد تیم کارشناسی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، را «جاسوس» می‌نامید٬ گفته است که علاوه بر وی٬ سه نفر دیگر به نام‌های «مشکور٬ رمضانی و سیروس ناصری» هم «جاسوس هسته‌ای» هستند.

او ادعا کرد که تیم مذاکرات هسته‌ای ایران متشکل از محمدجواد ظریف، عباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و علی‌اکبر صالحی فقط «در ظاهر وظیفه نوشتن قرارداد [برجام] را داشته‌اند و این چهار نفر بودند که وظیفه اصلی و پنهان مذاکرات را [بر عهده] داشته‌اند».

وی افزود که «جرم» دری اصفهانی که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب٬ از کارشناسان ایران در زمینه امور بانکی و تحریم‌ها بود٬ «محرز» شده و «محاکمه وی هم در حال انجام است».

این نماینده اضافه کرد که «احکام سه نفر دیگر هم صادر شده است، ولی متاسفانه این سه نفر فعلا فراری هستند.»

کریمی قدوسی در این گفت‌و‌گو٬ مشکور را که به نام کوچک وی اشاره‌ای نشده٬ فردی دارای تابعیت ایران و فرانسه معرفی کرده که «کارشناسی بخش حقوق بین‌الملل برجام را بر عهده داشته است».

وی افزود که «بخش حقوق بین‌الملل که مربوط می‌شود به قطعنامه‌ها و توافق‌ها به این شخص واگذار شده بود. خط و جهت‌دهی برجام به سمتی که دشمنان ما می خواستند به گردن ایشان بوده است.»

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری نفر سوم را نیز «رمضانی» معرفی کرد که «مسئول جریان‌‌سازی رسانه‌ای» بوده است.

طبق ادعای آقای کریمی قدوسی، «تمام مدیریت فضاسازی رسانه‌ای مذاکرات، چه در داخل و چه در خارج از کشور، به عهده ایشان بوده است.»

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، رمضانی «در دانشگاهی تحصیل کرده که افراد فارغ‌التحصیل آن به صورت تخصصی جاسوسی را فرا می‌گیرند که متاسفانه نام این دانشگاه جاسوس‌پرور در خاطرم نیست، ولی این داشگاه در دنیا شناخته شده است.»

به گفته وی٬ «ایشان نوع رفتار و عکس‌العمل همه افراد تیم مذاکره‌کننده ایران و طرف‌های مقابل را را زیر نظر داشته و از طریق همین اطلاعات حرکات و سکنات ژورنالیستی، رفتار تبلیغاتی آقایان ظریف و دیگر افراد تیم مذاکره‌کننده را جهت‌دهی می‌کرده است.»

کریمی قدوسی فرد چهارم را نیز «سیروس ناصری» معرفی کرده و گفت که وی «هفته‌ای یک بار از لندن با هزینه ریاست جمهوری می‌آمدند و با آقای نهاوندیان جلسه برگزار می‌کردند. همه هزینه‌ها هم اعم از پول بلیت، پاداش‌ها و مشاوره به عهده ریاست جمهوری ایران بوده و در بحث مذاکرات نیز دخیل بوده است.»

وی که روز دوم اردیبهشت‌ماه این اظهارات را در ارومیه و در نشست «هم‌اندیشی جوانان انقلابی» هم مطرح کرده بود٬ گفته است که این چهار نفر «برجام را از پشت پرده مدیریت می‌کرده‌اند.»

این نماینده در حالی علاوه بر دری اصفهانی٬ سه نام دیگر را به عنوان «جاسوس» هسته‌ای مطرح کرده که پیشتر بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران٬ خبر بازداشت دری اصفهانی را تکذیب کرده و آن را «دروغ‌پردازی واهی و بازی‌های سیاسی ناصواب» خوانده بود.

این در حالی است که برخلاف اصرار وزارت خارجه ایران بر عدم بازداشت در تیم مذاکره اتمی، عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، به طور تلویحی گزارش‌های مربوط به بازداشت «یک فرد نزدیک به تیم مذاکرات اتمی» به اتهام «جاسوسی» را تائید کرده است.

وی بی ‌آن که به نام این فرد اشاره کند٬ از وی به عنوان «جاسوس دشمن» یاد کرد، و مدعی شد که این فرد «از نزدیکان به یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای [ایران بوده و] از انگلیس حقوق می‌گرفته است.»

کریمی قدوسی نیز در گفت‌و‌گوی خود با انقلاب‌نیوز ادعا می‌کند که دری اصفهانی «به ظاهر مسئول لغو تحریم‌های اقتصادی از طرف ایران بوده، ولی از طرف دیگر ماهیانه ۶۵۰۰ پوند از انگلیسی‌ها حقوق می‌گرفته است که تحریم‌ها را حفظ کنند.»

نماینده مشهد در مجلس افزود: «وظیفه ایشان به این نحو بوده که قرارداد ایران و ۱+۵ طوری نوشته شود که تفسیر و تفهیم به نفع آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تمام شود و در نهایت بشود آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم.»
از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل