انتقاد وزیر راه از ایجاد «فضای پلیسی»؛ «حمله» به چند ستاد روحانی

همزمان با انتشار گزارش‌هایی از حمله به ستادهای حسن روحانی و ممانعت از سخنرانی فعالان سیاسی در چند شهرستان، وزیر راه و شهرسازی از «فضای پلیسی» کشور، راه‌اندازی «ایست و بازرسی» و بازرسی خودروها در تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محمود آخوندی، وزیر راه، اعلام کرد که شامگاه پنج‌شنبه همراه با «یکی از بزرگان کشور» در حال بازگشت به خانه بوده که مشاهده کرده «در فاصله‌ای کمتر از ۲۰۰ متر در دو نقطه ایست و بازرسی برپا شده و خودروها مورد بازرسی قرار می‌گرفتند».

وی اضافه کرد: «آیا نمی‌توان با گشت‌های نامحسوس و یا روش‌های دیگر این شب‌ها، این امنیت را ایجاد کرد؟ به‌نحوی که فضای جامعه پلیسی نشود؟»

آقای آخوندی تاکید کرد که «فضای پلیسی لزوما، تامین‌کننده امنیت نیست. بلکه گاهی می‌تواند تحریک‌آمیز و ضد امنیتی باشد».

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی در شبکه های اجتماعی درباره حضور یگان‌های ویژه ضد شورش در شهر تهران منتشر شده است.

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت، با اشاره به اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و ضمن هشدار درباره احتمال ایجاد «ناامنی و فتنه» در انتخابات پیش رو، نامزدهای انتخابات و هواداران آنان را تهدید کرد که «هرکس علیه امنیت کشور قیام کند، با سیلی سختی مواجه خواهد شد».

آیت‌الله خامنه ای و نزدیکان او از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می برند.

اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، نیز در همین زمینه گفته بود که «دشمنان نظام منتظر هستند تا اتفاقی توسط عناصر داخلی رخ دهد و از آن نهایت سوء استفاده را بکنند».

آقای آخوندی روز پنج‌شنبه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که جلوگیری از «برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی» به «مشارکت حداکثری» مردم در انتخابات کمک نمی کند.

در روزهای گذشته از سخنرانی تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله غلامحسین کرباسچی، فائزه هاشمی و علی شکوری راد جلوگیری شده است.

«حکم قضایی»، دلیل لغو سخنرانی فائزه هاشمی

از سوی دیگر فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دلیل لغو سخنرانی فائزه هاشمی در شهرستان گچساران را «حکم قضایی» اعلام کرد.

وی تاکید کرد که خانم هاشمی «نمی‌تواند تا شش ماه در هیچ مکان عمومی سخنرانی داشته باشد» و این حکم ازسوی قوه قضائیه به ستاد حسن روحانی اعلام شده است.

سخنان این مقام دولتی در حالی بیان شده است که فائزه هاشمی پیش از این و پس از ممانعت از سخنرانیش در اراک، وجود حکم قضایی مبنی بر ممنوعیت سخنرانی خود را تکذیب کرده بود.

پس از انتقاد غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، از سیاست های جمهوری اسلامی در منطقه، تعدادی از سخنرانی‌های او از جمله سخنرانی در شهر گرمسار لغو شد.

روز ۲۰ اردیبهشت نیز علی مظفری، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی، اعلام کرد که سخنرانی فائزه هاشمی و علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت، لغو شده است.

به گفته این مقام، این دو فعال سیاسی حکم «محکومیت قطعی» دارند.

در روزهای گذشته همچنین خبرگزاری‌های نزدیک به حسن روحانی و وب‌سایت‌های خبری از حمله به ستادهای حسن روحانی و احضار اعضای ستاد او خبر داده‌اند.

خبرگزاری ایلنا خبر داده بود که روز چهارشنبه افرادی ناشناس به ستاد حسن روحانی در اختیاریه «حمله و با شکستن شیشه‌های ساختمان ستاد بنرهای نصب شده را نیز پاره کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، چند روز پیش از آن نیز به ستاد حسن روحانی در تجریش «حمله» شده و «حمله‌کنندگان از گاز فلفل استفاده» کرده‌اند.

پیش از این نیز چندین گزارش از احضار برخی فعالان ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در شهرهای مختلف از جمله یزد منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌ها، دو ستاد حسن روحانی در مشهد نیز به دلیل استفاده از تصاویر محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران، پلمب شده است.

در همین حال محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی، روز پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، از پلمب برخی ستادهای انتخاباتی آقای روحانی و احضار تعدادی از فعالان این ستادها انتقاد کرده بود.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل