عضو کمیسون اقتصادی مجلس : درآمدهای نفتی به معنای گذشته دیگر وجود ندارد/ ما در شرایط عادی قرار نداریم

naft

عضو کمیسون اقتصادی مجلس در گفتگوی تفضیلی با «نسیم»: ما در شرایط عادی قرار نداریم، بنابراین باید از وضع قوانینی که به کاهش صادرات منجر می‌شود اجتناب شود/ بهتر است خود سنگ بر سر راه صادرکنندگان نیندازیم

محورهای گفتگو ایرج ندیمی با «نسیم»:

– درآمدهای نفتی دیگر به معنای گذشته دیگر وجود ندارد و در چینن شرایطی باید به دنبال راهی برای جبران کمبود درآمدهای ارزی کشور بود که روان سازی تجارت و صادرات غیر نفتی در این رابطه بسیار موثر است.

– گستره تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان افزایش یافته و این مهم باید به گونه‌ای در لایحه بودجه سال ۹۲ مورد توجه قرار گیرد.

_ارزش پول ملی باید مشخص شود و آثار ارز در اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد.

باید توجه داشت که دیگر درآمدهای نفتی به معنی گذشته نخواهد بود لایحه بودجه سال ۹۲ باید به گونه ای تدوین شود که تعاملات جهانی باید افزایش یابد.

_ یکی از راه های جبران کاهش درآمدهای نفتی دولت افزایش درآمدهای مالیاتی است اما باید توجه داشت که نمی توان یک باره مالیات عمومی را افزایش داد و به اسم صرفه جویی زندگی را بر کارمندان سخت تر کرد و یا به بهانه اصلاح نظام مالیاتی فشار بیشتری را به تولید کننده وارد کرد چرا که این کار بی شک به کمبود تولید ، از بین رفتن اشتغال و عدم اشتغال زایی منجر می شود.

از: پیک ایران

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل