کارگران کارخانه نورد لوله صفا در ساوه دست به اعتصاب زدند‎

کارگران کارخانه نورد لوله صفا از ساعات اولیه صبح روز گذشته در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد‌هایشان دست از کار کشیدند. بدنبال این اعتصاب مسئولین کارخانه با حضور در میان کارگران به آنان وعده دادند امشب مدت یکماه از دستمزد معوقه کارگران را به حسابشان واریز خواهند کرد.

به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران۲۴۰۰ کارگر کارخانه‌های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه شش ماه است دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند. این کارگران روز چهارم آذر ماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای خود بیش از یک هفته دست از کار کشیدند و بدنبال تعهدات کارفرما در فرمانداری شهرستان ساوه مبنی بر پرداخت بموقع دستمزد‌ها بر سر کارهای خود بازگشتند.

بر اساس این تعهد کارفرمای این کارخانه متقبل شده بود از آخر آذر ماه دستمزد کارگران را بموقع پرداخت کند و پنج ماه دستمزد معوقه آنانرا با پرداخت مبلغی در هر ماه تا پایان سال جاری تصفیه کند وی همچنین متعهد شده بوده هیچیک از کارگران اعتصابی را اخراج نکند با اینحال و علیرغم این تعهدات وی تا به امروز به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده و نه تنها دستمزد کارگران را پرداخت ننموده است بلکه در کارخانه نورد پروفیل ساوه ۲۰ نفر از کارگران را نیز به کارخانه راه نداده و آنان در حال حاضر در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

به همین دلیل روز نهم دی ماه ۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا دست از کار کشیدند و پس از چهار ساعت اعتصاب با وعده کارفرما مبنی بر پرداخت یکماه از دستمزدشان بر سر کارهای خود بازگشتند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل