هشدار برژینسکی نسبت به حملۀ نظامی آمریکا علیه ایران

زیبگنیو برژینسکی*- مشاور امنیتی رییس جمهوری پیشین آمریکا، جیمی کارتر، در مطلبی که در شمارۀ امروز واشنگتن پست به چاپ رسانده، گفته است که ایران موضوع اصلی گفتگوها در کمیسیون امور خارجۀ کنگرۀ آمریکا بمناسبت تعیین وزرای جدید امور خارجه و دفاع این کشور خواهد بود.

برژینکسی*، در این مطلب نوشته است که جراید اسرائیلی اخیراً به نقل از یکی از اعضای پیشین شورای امنیت ملی آمریکا نوشتند که در اواسط سال جاری میلادی، آمریکا دست به یک اقدام نظامی خواهد زد.

به گزارش ار اف ای، مشاور پیشین رییس جمهوری آمریکا افزوده است: هر چند باراک اوباما تاکنون با درایت توانسته از بکارگیری گزینۀ نظامی علیه ایران اجتناب کند، اما فقدان توافق میان ایران و جامعۀ جهانی بر سر رعایت پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای توسط تهران، عرصه را برای گرایش‌های تندرو مدافع اقدام نظامی علیه برنامۀ هسته‌ای ایران آزاد خواهد گذاشت و در نهایت دولت آمریکا به تنهایی یا با همکاری اسرائیل به عملیات نظامی علیه برنامۀ اتمی ایران مبادرت خواهد کرد.

برژینسکی در مقاله اش پرسش‌هایی را در خصوص کارآیی و نتایج حملۀ نظامی علیه ایران و همچنین اقدام‌های تلافی‌جویانه این کشور در کل منطقه مطرح کرده و سپس افزوده است که بر اساس خوش بینانه‌ترین برآوردها، حملۀ محدود نظامی آمریکا تأثیری زودگذر بر برنامۀ اتمی ایران خواهد گذاشت و تکرار حملات نظامی علیه این کشور قربانیان غیرنظامی بسیاری ببار خواهد آورد و خطر پراکنده شدن پرتوهای اتمی را تشدید خواهد نمود و در نهایت احساسات ملی مردم ایران را علیه آمریکا و در پشتیبانی از رژیم اسلامی این کشور زنده خواهد کرد.

اقدام نظامی آمریکا علیه ایران، به گفتۀ برژینسکی، باعث تشدید عملیات تلافی جویانۀ ایران در عراق و افغانستان خواهد شد. در نتیجۀ چنین جنگی اقتصادهای اروپا و آسیا صدمه خواهند دید و آمریکا مسبب چنین وضعی شناخته خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل