گزارش پنتاگون از شبکه ۳۰ هزار نفری جاسوسی ایران

برخی رسانه‌ها با استناد به یک گزارش پنتاگون می‌نویسند که حدود ۳۰ هزار نفر برای شبکه جاسوسی و اطلاعاتی ایران کار می‌کنند. در این گزارش آمده که این افراد در فعالیت‌های غیرقانونی، عملیات تروریستی، بمب‌گذاری و قتل دست دارند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک گزارش غیرطبقه‌بندی شده ۶۴ صفحه‌‌ای در باره وزارت اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی تهیه کرده است که بسیاری از رسانه‌‌ها، از جمله سی‌ان‌ان، به آن استناد کرده‌اند.

در این گزارش آمده که وزارت اطلاعات و امنیت ایران یکی از بزرگترین و فعال‌ترین سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش دویچه وله، بنا به ارزیابی پنتاگون، حدود ۳۰ هزار نفر وابستگان به این وزارتخانه در فعالیت‌های مخفی و غیرقانونی در سراسر جهان، از جاسوسی گرفته تا سرقت فن‌‌آوری و بمب‌گذاری‌های تروریستی و قتل، مشغول هستند.

بر پایه‌ی این گزارش پنتاگون که در زمینه جنگ‌های نامتعارف تهیه شده، وزارت اطلاعات و امنیت ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که از جمله در بمب‌گذاری‌های تروریستی آرژانتین و لبنان دست داشته، به طور فعال حمایت می‌کند.

این گزارش می‌‌افزاید که وزارت اطلاعات و امنیت ایران به لحاظ مالی، مادی و تسلیحاتی از سازمان‌های حماس، حزب‌الله لبنان و القاعده در عراق حمایت کرده است.

از سوی دیگر، سرویس جاسوسی ایران در هر کشوری که منافع ایران مطرح باشد، وارد عملیات می‌شود، از جمله در کشورهای افغانستان، عراق، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، استرالیا، آذربایجان، کرواسی، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، بریتانیا، کل قاره آمریکا، از جمله ایالات متحده آمریکا.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه عملیات برونمرزی سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه عملیات برونمرزی سپاه پاسداران

به ویژه فعالیت‌های سرویس اطلاعاتی ایران در آرژانتین، بولیوی، برزیل، اکوادور و ونزوئلا هشداری برای دولت آمریکا بوده است.

گزارش پنتاگون می‌افزاید، به نظر می‌آید که تلاش‌های ایران بخشی از “استراتژی ایران برای تثبیت حضور خود در نزدیکی ایالات متحده آمریکا در راستای گسترش ایدئولوژی شیعی و انقلابی، تحکیم شبکه‌های اطلاعاتی و عملیات مخفی و اجرای جنگ نامتقارن علیه ایالات متحده آمریکا” است.

به نوشته عصر ایران، این گزارش می افزاید استراتژی ایران برای حضور در حیات خلوت آمریکا به صورت تقویت حضور گروه شیعه حزب الله در آمریکای لاتین به مورد اجرا در می آید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در همراهی با سپاه قدس آن را عملیاتی می کنند.

از سوی دیگر، “در آمریکای لاتین، سرویس اطلاعاتی ایران، و به‌طور عمده نیروهای قدس، از حزب‌الله برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند”.

اسرائیل یکی از هدف‌های سرویس اطلاعاتی ایران است و در این راستا از حزب‌الله لبنان حمایت می‌شود.

عرب‌ها و اسرائیلی‌ها در خدمت ایران

گفته می‌شود که وزارت اطلاعات و امنیت ایران زیر نظر مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد و یکی از شروط برای اعطای پست وزارت تعلق به قشر روحانیت است. با این حال سرویس اطلاعاتی ایران اتباع خارجی‌، ازجمله اتباع بریتانیا یا یهودیان اسرائیلی را نیز به خدمت می‌گیرد.

در گزارش پنتاگون آمده که “سرویس اطلاعاتی ایران برای رسیدن به اهداف خود، از افراد صرف‌نظر از اعتقادات دینی آنها استفاده می‌کند، ازجمله از عرب‌ها و یهودی‌ها برای جاسوسی در اسرائیل”.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل