فرمانده سپاه: هماهنگی خوبی بین ما و آقای ظریف وجود دارد

محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: “هماهنگی خوبی بین ما و آقای ظریف در اعلام مواضع در برابر دشمنان و دشمنی‌های دشمنان علیه ایران اسلامی وجود دارد.”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر جعفری امروز دوشنبه ۱۷مهر تاکید کرد: “مواضعی که آقای ظریف اعلام کرده، بخش های مختلف امنیتی و دفاعی هم دارند، اما نوع گویش و بیانمان متفاوت است.”

فرمانده کل سپاه پاسداران، در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه “نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب” افزود: “بیان دیپلماتیک با بیان نیروهای دفاعی متفاوت است؛ اما محتوا و جهت‌گیری آن یکی است.”

در هفته های اخیر و به دنبال تاکیدات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر مخالفت خود با توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی، بسیاری از اصولگرایان وزارت خارجه را به خاطر این توافق مورد انتقاد قرار داده‌اند.

طیفی از این منتقدان، محمدجواد ظریف را متهم کرده بودند که در واکنش به مواضع مقام های آمریکایی، و از جمله امکان قرار گرفتن سپاه در فهرست “گروه‌های تروریستی” ایالات متحده، قاطعیت لازم را به خرج نمی دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، دیروز هشدار داد اگر آمریکا تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ایران را اجرا کند، “باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند”.

سرلشکر جعفری در جلسه شورای راهبردی سپاه گفت اگر واشنگتن سپاه پاسداران ایران را یک سازمان “تروریستی” بخواند، سپاه پاسداران هم “ارتش آمریکا را در سراسر جهان به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت”.

وی تأکید کرد که ایران اعمال تحریم‌های تازه در چارچوب “قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها” موسوم به قانون کاتسا را به منزله “خروج یک جانبه آمریکا از برجام” تلقی خواهد کرد. این قانون علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب کنگره آمریکا رسیده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور روز دوم اوت آن را امضاء کرده است.

بعضی رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند که آقای ترامپ قصد دارد در هفته جاری از تأیید پایبندی ایران به برجام خودداری کند و برای اعمال فشار بر ایران، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام توافقی است که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و در پی مذاکرات طولانی با مشارکت روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دست آمد.

پیشتر، محمد جواد ظریف گفته بود که در صورت خروج ایالات متحده از توافق هسته ای، “خروج از برجام” یکی از گزینه‌های ایران خواهد بود.

مسئولان ارشد روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان و همچنین اتحادیه اروپا، در اظهارنظرهای جداگانه ای بر ضرورت حفظ برجام تاکید کرده و دولت آمریکا را از اقدام علیه این توافق برحذر داشته اند.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل