جبهه ملی ایران: سالروز تولد دکتر محمد مصدق را گرامی می داریم

از محمد مصدق به عنوان نماد ملی گرایی ایرانی یاد می شود

سالروز تولد دکتر محمد مصدق را گرامی می داریم

تاریخ پر فراز و نشیب ایران زمین نام بزرگانی را در خود حفظ کرده است که در کارنامه اعمال، رفتار و گفتارشان همه پاکی و پاکدستی و صداقت به ثبت رسیده است. دکتر محمد مصدق از جمله معدود شخصیت های معاصر ایران است که نام و آوازه اش نه در این کشور بلکه در جهان قرین مفاهیم ارزشمندی چون آزادی خواهی، استقلال و عدالت طلبی است. شخصیت والایی که در طول عمر شریفش جز خدمت به منافع ملی گام بر نداشت و نتایج خدمات او برای همیشه در تاریخ به نیکی یاد می شود.

دکتر محمد مصدق نخست وزیرملی و محبوب ایران دارای شخصیتی ارزشمند و اثر گذار بود. از مهمترین ویژگی های دکتر مصدق پیگیری و تلاش در جهت استقلال و آزادی و رفع سلطه بیگانه از این کشور بود. وی نه در کلام بلکه در عمل اعتقادی راسخ به دموکراسی و آزادی داشت و هیچ گاه شخصیتی تک بعدی نبود و به شیوه ی همه جانبه با مسائل روبرو می شد. مبارزات این مرد بزرگ بر ضد استعمار در کنار مبارزه با استبداد دوش به دوش هم بود . نگرش وی به دموکراسی وعدالت اجتماعی و تلاش برای اجرای آن در تاریخ ایران زمین کم سابقه بوده است. او به خاطر آزادی، استقلال را قربانی نمی کرد و به خاطر استقلال نیز آزادی های اساسی جامعه را از بین نمی برد.

حاکمیت را از آن مردم می دانست و همواره اعلام می داشت که ایرانی باید جامعه خودش را، خودش اداره کند.

پاک دستی او و همراهانش مثال زدنی است و هیچگاه حتی مخالفانش نقطه ضعف مالی از او و وزیرانش نیافتند. پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و محاکمه توسط کودتاچیان و حصر خانگی، مستبدان زمان نتوانستند اراده این بزرگ مرد را درهم شکنند.

با نگاهی کوتاه به وضعیت و شرایط روز ایران و نیازمندی به خرد و اندیشه در حل مشکلات و معضلات، عدم حضور شخصیت هایی شبیه به دکتر مصدق نمایان است. هرچند دکتر مصدق حضور ندارد اما اندیشه ها و دیدگاه ها و آموزه های این فرد برجسته تاریخ معاصر؛ در جریان ملی ایرانی زنده است. جبهه ملی ایران نام و یاد دکتر محمد مصدق را گرامی میدارد و سالروز تولد ایشان را به ملت ارجمند ایران تبریک میگوید.

امید است که به زودی بتوان در مراسمی شایسته از این شخصیت بزرگ تجلیل کرد و امکان حضور در آرامگاه وی و ادای احترام به ایشان فراهم گردد.

تهران – جبهه ملی ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

http://jebhemeliiran.org/?p=1407

روابط عمومی جبهه ملی ایران
تهران – ایران

http://jebhemeliiran.org

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل