دعوت به تجمع اعتراضی علیه نقض گسترده حقوق بشر در ایران در مقر سازمان ملل در ژنو سویس

logosazemanhaدر پی انتشار بیانیه سازمان با عنوان “از حقوق مردم ایران در سازمان ملل دفاع کنیم” و ارسال نامه به آقای دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران، سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور در ۱۱ مارس ۲۰۱۳، روز گزارش دهی آقای دکتر احمد شهید به سازمان ملل متحد، ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۳:۰۰ در مقابل مقر این سازمان یک تجمع اعتراضی علیه نقض گسترده حقوق بشر در ایران برگزار خواهد نمود و فعالان واحدهائی که نزدیک به شهر ژنو میباشند در آن شرکت خواهند داشت.

زمان: ۱۱ مارس ۲۰۱۳ ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۳:۰۰
محل: مقر سازمان ملل متحد در ژنو
(میدان سازمان ملل روبروی درب ورودی سازمان ملل)
Lieu: place de Nations Unis, vis-à-vis de la porte entré des Nations-Unis

ا در نامه سرگشاده ای که اخیرا خطاب به آقای احمد شهید، گرارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر ساخته ایم، بر این امر تاکید کرده ایم که معضل اصلی ما درحفظ سلامتی محیط زیست در ایران فقدان یک سنجش و گزارش علمی دقیق در مورد تاثیرات مخرب آلودگی شیمیائی محیط زیست درکلان شهرهای ایران است. چنین فقدانی باعث شده که مردم کشور ما بطور دائم در تب و تاب و نگرانی بسر برند. شایعات در مورد گسترش سقط جنین، بیماری سرطان و انواع سکته های قلبی و مغزی در اثر ارسال پارازیت ها برای جلوگیری از دسترسی مردم به ماهواره ها، مصرف بنزین و گازوئیل جانشین ، متانول سرطان زا در شهرها، آلودگی آب آشامیدنی و گسترش بیماری ایدز ابعاد نگران کننده ای را بخود گرفته است. لیست عواملی که بار آلودگی محیط در ایران را بصورتی منفی تحت تاثیر قرار میدهند ، طولانی تر از آن تخمین هائی است که سازمان بهداشت حهانی اعلام کرده است. با وجود این بر اساس تخمین این سازمان سالانه ۸۰ هزار ایرانی قربانی آلودگی محیطی میشوند.

هدف ما از حضور در بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو اطلاع رسانی در این مورد است که بی توجهی حکومت اسلامی نسبت به خطراتی که سلامتی مردم ایران را تهدید میکند، عواقب خطیری را در پی خواهد داشت .تاکید ما بر این امر که سنجش بار آلودگی محیط زیست پیش شرط هرگونه اقدامی در این جهت میباشد ، امری که در اکثر کشورهای جهان سه دهه ایست سابقه دارد. سوال این است که آیا حکومت اسلامی اجازه تحقیق در این موارد را به محققین داخلی و خارجی میدهد، یا قصد دارد همچنان این معضل و علل آن را کتمان کند و به جای یافتن راههائ موثر برای مقابله با سموم شیمیائی در محیط زیست صورت مسئله را تعویض نماید.

برای برگزاری هرچه موفق تر این برنامه ها از کلیه اعضا و هواداران سازمان یا معترضین به نقض حقوق بشر در ایران دعوت میکنیم که:

۱. با شرکت خود در تجمع اعتراضی نامبرده از این حرکت پشتیبانی نمائید. بویژه از مسئولین و فعالان در کشورهای همجوار سویس، انتظار داریم که در این برنامه شرکت نمایند.

۲. از دوستانی که در فیس بوک، تویتر و سایت های دیگر فعالند، خواهشمندیم که آدرس صفحه ای که به این مناسبت در فیس بوک باز شده است را: facebook.com/events/106512166185661
به اطلاع دیگران نیز برسانند.

۳. آدرس های ایمیل تماس: با هیات اجرائی اروپا aryanevesht@yahoo.de، آقای حسن بیات در سویس bayat@bluewin.ch، هیات احرائی خارج کشور info@iranazad.info

۴. شماره های تلفن تماس: با آقای آریا خسروی (هیات اجرائی اروپا) ۰۰۴۳۶۷۶۴۶۲۴۵۷۳، آقای حسن بیات در سویس ۰۰۴۱۷۹۶۵۴۵۶۹۰، آقای بهمن مبشری (هیات اجرائی خارج از کشور) ۰۰۴۹۱۷۲۷۸۱۰۹۵۱

شاد و پیروز باشید
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ برابر ۵ مارس ۲۰۱۳
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل