آمریکا: اروپا با ایران درباره تروریسم صحبت کند

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر از کشورهای اروپایی خواست در مذاکراتشان با ایران، موضوع “فعالیت های تروریستی شده حمایت شده از سوی این کشور” را هم مطرح کنند.

آقای پمپئو که پنجشنبه راهی کره شمالی برای ادامه مذاکرات هسته ای با رهبران این کشور شده بود، در توییتر نوشت: “رژیم ایران مسبب رنج و مرگ در جهان و برای مردم خودش بوده است. تنها در اروپا، سوءقصدها، بمبگذاری ها و دیگر حملات تروریستی مورد حمایت ایران به جان های بی شماری صدمه زده است.”

او در ادامه توییتش نوشته است: “امیدوارم اروپایی ها این موضوع را طی سفر اروپایی روحانی و ظریف مطرح کنند.”

آقای پمپئو همچنین در توییت جداگانه ای، گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با “فعالیت های تروریستی مورد حمایت ایران در اروپا” را منتشر کرد که مجموعه ای از عملیات های نسبت داده شده به حکومت ایران و حزب الله لبنان در کشورهای اروپایی را پس از انقلاب اسلامی فهرست کرده است.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران جمعه در وین با همتایانش از کشورهای عضو برجام دیدار می کند.

حسن روحانی هم که این هفته به اروپا سفر کرده بود، پنجشنبه در تماس تلفنی با رییس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان پیشنهادهای اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای انتقاد کرد و آنها را ناکافی دانست.

توییت آقای پمپئو درباره “فعالیت های تروریستی ایران در اروپا” در حالی منتشر می شود در روزهای گذشته آلمان از بازداشت یک دیپلمات ایرانی به اتهام توطئه برای حمله به گردهمایی مجاهدین خلق” در پاریس خبر داد.

یک زوج ایرانی هم در همین رابطه در بلژیک دستگیر شده اند.

دولت ایران این اتهام را رد کرده است.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل