سایت ملیون ایران

آواره شدن دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی زنجان درکوچه پس کوچه ها


دانشجو آنلاین ۱۳۹۷/۶/۱۵-آواره شدن دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی زنجان درکوچه پس کوچه ها

بانزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید مشکل همیشگی و لاینحل خوابگاه دانشجویان برجسته تر شده و می شود.

درروز ۱۴شهریور سال جاری؛ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه زنجان از اینکه خوابگاهشان به مکان اداری تبدیل شده است دست به اعتراض و تجمع زدند

در این تجمع که تعدادی زیادی از دانشجویان رشته های مختلف پزشکی حضور داشتند خواستار رسیدگی مسئولان و عدم جابجایی آنان به خوابگاه جدید دانشگاه شدند و از طرفی معتقدند که مکان مورد نظر فاقد امکانات لازم بوده و دسترسی راحت دانشجویان را با دشواری مواجه خواهد کرد.

یکی از دانشجویان می گفت:
ما کشیک و شیفت هستیم؛ خوابگاه جدید امنیت ندارد برای تردد مشکل داریم؛ دربرف وبوران و سرما تردد کردن دانشجویان پزشکی برای رسیدن به بیمارستان و مراکز درمانی برایمان خیلی دشوار است.

متاسفانه؛ مسئولین هیچ توجهی به مشکلات و تضادهای دانشجویان دختر ندارند داشتن محل مناسب استقراری برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است نمی دانیم نمیدانیم چرا وزارت علوم هیچ اقدامی نمی کند؟.

دانشجویان با مشکلات متعددی در خصوص استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه‌ها مواجه شده‌اند به طوری که هزینه‌های بالای این خوابگاه‌ها باعث شده تا این دانشجویان با دغدغه‌های مالی سال تحصیلی خود را شروع کنند.

وزارت علوم در سال۹۵ هزینه خوابگاه‌های دانشجویی را پنج درصد افزایش داده و اجاره بهای خوابگاه‌های دولتی دانشجویی از ۳۴۰ هزار تومان در سال ۹۴ به ۴۳۰ هزار تومان در سال ۹۵ افزایش یافته است. اما سوالی که مطرح است این است آیا فرد دانشجویی که خانواده‌اش نیز از تمکن مالی کافی برای پرداخت این مقدار هزینه به صورت نقدی در ابتدای سال تحصیلی برخوردار نیست حق ادامه تحصیل آن هم در دانشگاه دولتی را ندارد؟! (ایسنا ۲مهر۹۵)

اما باید:

با شروع سال تحصیلی، سرمای سکوت و ترسی که آخوندهای مرتجع و پاسداران جهل و ستم حاکم کرده‌اند، مغلوب شور و شوق جمعی و روحیه نوجویی و نوخواهی علیه زور وفشار دست‌ در‌ دست هم در کوچه و خیابان و در مدرسه و دانشکده پرنشاط‌‌‌‌ترین و گرم‌ترین تلاش و تحرک جمعی را شروع کنید.

آواره شدن دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی زنجان درکوچه پس کوچه ها
خبرهای ما را در این کانال دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل