هشدار مجدد پلیس فتا به کافی‌نت‌ها برای ثبت هویت کاربران

cafe-net

پلیس فتا با صدور اطلاعیه‌ای محدودیت‌های کار کافی‌نت‌ها را مشخص کرد. مفاد این اطلاعیه پیش از این نیز اعلام شده بود. با این همه تاکید بر ثبت هویت کاربران و نصب دوربین در کافی‌نت‌ها خبر از تداوم سانسور و سخت‌گیری می‌دهد.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) روز گذشته (۱۱ فروردین / ۳۱ مارس) در اطلاعیه‌ای با اعلام ۲۰ دستورالعمل محدودیت‌های کار کافی‌نت‌ها را مشخص کرد. در این اطلاعیه ادعا شده است که این دستورالعمل‌ها به منظور “افزایش ضریب امنیت اطلاعات کاربران” صادر شده است. در اطلاعیه منتشر شده تاکید شده است که اطلاعات مندرج بر کارت ملی مراجعان به کافی‌نت‌ها باید ثبت و نگهداری شود.

در این اطلاعیه آمده است که مدیران دفاتر خدمات اینترنت (کافی‌نت‌ها) موظفند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ اطلاعیه نسبت به اجرای موارد اعلام شده اقدام کنند.

ایران متهم به نقض آزادی بیان آن‌لاین از طریق ره‌گیری و سرکوب کاربران اینترنت است. ایران با اعمال فیلترینگ گسترده و برخورد با فعالان وب یکی از دشمنان اینترنت نامیده می‌شود. سه بلاگر تا کنون در جهان کشته شده‌اند که دو تن از آنان٬ امیدرضا میرصیافی و ستار بهشتی٬ ایرانی بوده و در زندان‌های ایران جان باخته‌اند.
از دویچه وله

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل