آخرین وضعیت سلامتی محمد حبیبی

محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، در جریان تجمع اعتراضی معلمان، به همراه تعدادی دیگر از فعالان صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد

بیش از ۱۴۰ روز از بازداشت غیرقانونی و همراه با ضرب و شتم محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران می گذرد. وی بخاطر ضربات مشت و لگد بر سینه و پهلو هنگام بازاشت آسیب دید و در دوران حبس در زندان تهران بزرگ بعلت عفونت ریه و عدم رسیدگی دچار مشکل شده است.

با اینکه پزشک قانونی شهرری بر درمان وی تاکید نموده و در تنها اعزام وی به بیمارستان که با دستبند و زنجیر همراه بود پزشک متخصص بیمارستان خمینی، بیمارستان مورد وثوق سازمان زندان ها، درخواست آزمایش و سونوگرافی اورژانسی برای درمان نموده است. مسئولین زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان جهت ادامه درمان خودداری می کنند.

محمد حبیبی که بیش از ده کیلوگرم کاهش وزن داشته است از دسترسی به داروهایی که پیشتر برایش تجویز شده نیز محروم است.

کمیته دفاع از محمد حبیبی ضمن هشدار نسبت به وضعیت جسمی این معلم دربند، مسئولیت هر نوع خطر جانی را متوجه مسئولان زندان و قوه قضاییه می داند و از نهادهای صنفی و مدنی، پزشکان بدون مرز و نهادهای حقوق بشری می خواهد نسبت به نجات جان محمد حبیبی اقدام نمایند.

۷ مهر؛ کانال صنفی معلمان

از: پیک ایران

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل