ابراهیم دیوازی، شهروند ساکن مهاباد بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – ابراهیم دیوازی، شهروند ساکن مهاباد صبح روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. از سرنوشت او پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه ابراهیم دیوازی، شهروند ساکن مهاباد توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به این شهروند، گمان می‌رود دلیل بازداشت آقای دیوازی که به شغل رانندگی تاکسی اشتغال داشت “ظن همکاری فعالیت برادر وی با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” باشد.

گفتنی است یک هفته پیش از این نیز نیروهای اداره اطلاعات شهرستان مهاباد به منزل اسماعیل فرهمندی، برادر ابراهیم دیوازی که متواری است، مراجعه کرده و ضمن توهین و بدرفتاری با خانواده از جمله مضروب کردن مادر خانواده، منزل آنان را نیز مورد تفتیش قرار دادند.

لازم به ذکر است پدر این دو برادر به نام عثمان دیوازی در سال ۵۹ در واقعه ای که در منطقه تحت عنوان “کشتار  روستای ایندرقاش” معروف شد توسط نیروهای سپاه به قتل رسیده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل