گزارشی از آخرین وضعیت رقیه حاجی ماشاالله؛ شهروند بحرینی محبوس در زندان اوین


خبرگزاری هرانا – رقیه حاجی ماشاالله، شهروند ۳۶ ساله اهل بحرین و اصالتا ایرانی در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شد. او هم اکنون بدون برگزاری دادگاه و در وضعیت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود. این زندانی در مدت بازداشت تنها دو بار توانسته با خانواده خود در بحرین تماس برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رقیه حاجی ماشاالله شهروند ۳۷ ساله اهل بحرین در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری در مشهد بازداشت و اکنون در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود.

این شهروند بحرینی که اصالتا ایرانی است، در ابتدای بازداشت به مدت ۱۲ روز در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه مشهد نگهداری شده و سپس به بند دو الف زندان اوین (بازداشتگاه سپاه) و نهایتا پس از دو ماه با پایان بازجویی ها به بند عمومی زنان این زندان منتقل شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به هرانا گفت: “خانم حاجی ماشاالله می گوید هر ساله صرفا برای زیارت امام هشتم شیعیان از بحرین به مشهد سفر می‌کرد. اما اطلاعات سپاه مدعی هست دولت بحرین از خانم حاجی ماشالله خواسته است تا نیروهای طرفدار عیسی قاسم (از رهبران اپوزیسیون بحرین) را در ایران شناسایی و به آن‌ها معرفی کند. با این حساب است که این خانم نهایتا در فروردین ماه امسال بازداشت می‌شود”.

این منبع در ادامه گفت: “از آن جایی که روابط دیپلماتیک ایران و بحرین کاملا قطع شده است وی حتی نمی‌تواند با تلفن عادی داخل بند با همسر و سه فرزند خود تماس بگیرد. از تاریخ ۶ تیرماه که این زندانی به بند زنان زندان اوین منتقل شده و در این مدت تنها دو بار به بند سپاه برده شده تا بتواند تماس اینترنتی با فرزندان و همسر بحرینی خود برقرار کند. همچنین همسر وی نیز یک بار به ایران سفر کرده و او را ملاقات کرده است”.

گفتنی است قاضی پرونده رقیه حاجی ماشاالله آقای صلواتی است اما تاکنون دادگاهی برای وی برگزار نشده و این زندانی به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل