محکومیت محمدعلی راجی به ۹۱ روز حبس و حسن علیجانی به ۶ سال حبس و شلاق

محکومیت محمدعلی راجی به ۹۱ روز حبس

به گزارش مجذوبان نور، محمدعلی راجی فرزند محمد راجی درویش جان‌باخته در حادثه گلستان هفتم با حکم قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

این جوان درویش در هنگام دستگیری در سحرگاه یکم اسفند ۹۶ از نزدیک شاهد ضرب و جرح شدید پدرش توسط ماموران لباس شخصی و بازداشت و انتقال او به بازداشتگاه بود.

محمدعلی راجی در هفدهمین روز بازداشت انفرادی، پس از آن که خبر درگذشت محمد راجی در هنگام بازجویی منتشر شد با وثیقه از زندان آزاد شد، اما اجازه نیافت در خاکسپاری پدرش شرکت کند.

حسن علیجانی به ۶ سال حبس و شلاق محکوم شد

حسن علیجانی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ که از زمان بازداشت تاکنون در زندان وکیل آباد مشهد محبوس است، توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی به ۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. آقای علیجانی در تاریخ ۱۱ دی‌ماه ۹۶ در شهر مشهد بازداشت و در دادگاه بدوی به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی”، “اقدام علیه امنیت ملی” و “توهین به رهبری” به ۱۹ سال حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن علیجانی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶ توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

از× /ی÷ ایران

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل