گزارشی از وضعیت حسین میری نظرلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – حسین میری نظرلو، فعال تلگرامی و زندانی محبوس در زندان اوین پیشتر به اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیانگذار” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است. حسین میری نظرلو در تاریخ ۲۲ آذرماه سال گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین میری نظرلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در حال تحمل محکومیت ۸ سال حبس تعزیری خود است.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر در تاریخ ۱۶ شهریورماه ۹۷ رای دادگاه بدوی علیه حسین میری نظرلو را مبنی بر محکومیت وی به ۸ سال حبس تعزیری عینا تائید و در آبان ماه سال جاری به وکیل وی ابلاغ کرده است.

این زندانی ۲۴ ساله محبوس در سالن ۲ اندرزگاه ۴ زندان اوین در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه سال جاری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “توهین به مقدسات” به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام “توهین به بنیانگذار” به ۲ سال حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

حسین میری نظرلو در تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۶ در منزل شخصی توسط نیروهای امنیتی به دلیل فعالیت در تلگرام بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “مامورین در زمان بازداشت وی را با دستبند برده و گفته بودند حسین پس از بازجویی آزاد خواهد شد با این حال این اتفاق هرگز نیوفتاد”.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل