در هفتمین سال حبس؛ گزارشی از وضعیت یک زندانی تبعه عراق در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن) زندانی اهل کشور عراق در حال گذراندن هفتمین سال دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج است. وی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه به تحمل ۳۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هفت سال و شش ماه از این حکم قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریوان کرکوکی، زندانی تبعه کشور عراق و محبوس در زندان رجایی شهر کرج در حال سپری کردن هفتمین سال محکومیت خود در این زندان است.

این زندانی ۳۰ ساله اهل کرکوک، که هم اکنون در بند سیاسی زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود، پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام محاربه به ۳۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تائید شد.

گفتنی است با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هفت سال و شش ماه از محکومیت این زندانی قابل اجرا است.

 از جمله اتهاماتی که علیه این زندانی مطرح شده بود  میتوان به “اقدام علیه امنیت کشور از طریق حمل سلاح جنگی، استفاده از لباس نظامی و تهدید با سلاح” اشاره کرد.

با اینحال خانواده مریوان کرکوکی در شهریورماه سال ۹۵ با نگارش رنجنامه‌ای که متن کامل آن توسط هرانا منتشر شده بود مدعی شده بودند وی در ۱۶ سالگی به هدف رفتن به اروپا به ایران وارد شده و کمی بعد به دلیل اقامت غیرقانونی توسط پلیس بازداشت و نهایتا سر از بازداشتگاه وزارت اطلاعات درآورده است. او ماه‌ها در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه نگهداری شده، وکیل نداشته و از تماس با سفارت کشور خود و نماینده اقلیم کردستان عراق نیز محروم مانده.

مریوان کرکوکی از آذرماه سال ۹۲ در زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل حبس است.

وی در تاریخ ۱۰ آذرماه ۹۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۷ ماه و نیم از سلول انفرادی ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه و پس از ۴۰ روز به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل