معلمان در ایران برای سومین روز متوالی تحصن کردند + ویدئو

روز سوم از دور جدید تحصن معلمان در ایران سه‌شنبه ۱۴ اسفند در شهرهای مختلف از جمله قزوین، آذربایجان شرقی، کرمانشاه،سقز، سنندج،گیلان، بوکان، همدان،مهاباد، دیوان‌دره، یزد، البرز و نجف‌آباد ادامه یافت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در ششم اسفند طی فراخوانی از معلمان سراسر کشور خواسته بود در روزهای ۱۲، ۱۳، و ۱۴ اسفند، با حضور در دفتر مدارس، از رفتن به کلاس درس خودداری و تحصن کنند.

از جمله اهداف این دور از تحصن معلمان در ایران، آزادی فعالان صنفی زندانی، فعالیت رسمی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اختصاص بودجه موردنیاز به آموزش و پرورش، رفع معوقات و حقوق فرهنگیان و بازنشستگان، توقف سیاست پولی سازی مدارس و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی، و همچنین لغو بیمه ناکارآمد درمانی اعلام شده است.

پیشتر در ماه‌های آبان و مهر معلمان دست به تحصن سراسری زده بودند که با برخوردهای امنیتی همراه شد، به طوری که تحصن‌کنندگان به مراجع قضایی فراخوانده شدند و برخی از فعالان صنفی فرهنگیان نیز بازداشت شدند.

برخورد با معلمان معترض و بازداشت آن‌ها از سوی نیروهای امنیتی، پیشتر با اعتراض نهادهای حقوق‌بشری و صنفی مواجه شده بود و آن‌ها از ایران خواسته بودند این معلمان را از زندان آزاد کند.

از: صدای آمریکا

******

کلیپ تحصن روز دوم
در دفاع از #معلمان_زندانی

? همراه با ترانه ماندگار #روی_تخته_سیاهی با صدای
مسعود حسینی
«از کانال معلمان عدالتخواه»

@Shahrvandyar

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل