همان حداقل دستمزد سال ۹۲ هم به کارگران واحدهای کوچک پرداخت نمی شود

hadaghle-dastmozd
علی اصلانی مسوول کانون شوراهای اسلامی کار از استان البرز گفت: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی حداقل مزدی که توسط شورای عالی کار برای تمامی واحدهای تولیدی در سراسر ایران تعیین شده است، به ویژه در کارگاه‌های کوچک دارای کمتر از ۵ کارگر اجرا نمی‌شود…

به گزارش ایلنا، علی اصلانی گفت: دستمزد کارگران شاغل در کارگاه‌های کوچک صنفی حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کمتر از حداقل دستمزد قانونی است و این در حالی است که دستمزدهای مصوب شورای عالی کار حتی در صورت پرداخت کامل کفاف تامین حداقل مخارج معیشتی کارگران را نمی دهد.

کارگران واحدهای کوچکی نظیر فروشگاههای سوپرمارکت، مطب های پزشکی، دفاتر ثبت اسناد که اغلب کارکنان آنها دختران و پسران جوان مجرد و تحصیل کرده هستند که برای کمک به معاش خانواده کار می کنند به خاطر شرایط وخیم اقتصادی به شرابط کارفرمایان تن می دهند. به گفته اصلانی این کارگران در صورت شکایت از میزان دستمزدشان از سوی کارفرمایان اخراج خواهند شد. خودداری از پرداخت حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در واحدهای تولیدی کوچک در حالی است که گروهی از کارفرمایان نیز تهدید کرده اند در صورت ابطال مصوبه حداقل دستمزد شورای عالی کار تمام یا بخشی از کارگران خود را تعدیل و اخراج خواهند کرد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل