بیانیه «سنتکام» در پی انفجار موشک کاتیوشا نزدیک سفارت آمریکا در بغداد

منطقه سبز بغداد همواره تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد

منطقه سبز بغداد همواره تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، که بر عملیات این کشور در غرب آسیا و نقاط دیگر نظارت دارد، بامداد دوشنبه تائید کرده که انفجاری در نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد رخ داده، اما به هیچ شهروند آمریکایی آسیبی نرسیده‌است.

اسوشیتدپرس از بیل اوربان، سخنگوی «سنتکام» نقل کرده است که نیروهای امنیتی عراق مشغول انجام تحقیقات در مورد این حمله هستند.

شامگاه یکشنبه سرویس امنیتی عراق در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرده بود که «یک گلوله کاتیوشا» به منطقه سبز بغداد اصابت کرده اما این انفجار تلفاتی نداشته است.

اندکی پس از انتشار این خبر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در توئیتی نوشت: «اگر ایران درگیری می‌خواهد، این پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز ایالات متحده را دوباره تهدید نکنید».

البته مشخص نیست پست آقای ترامپ مستقیما در ارتباط با واقعه اخیر رخ داده یا واکنش کلی به تازه‌ترین رخدادها یا اظهارات مقام‌های ایرانی است.

تنش‌ها بین ایران و آمریکا طی روزهای گذشته شدت گرفته است و ایالات متحده نیز توانایی و ظرفیت‌های نظامی خود در خاورمیانه را افزایش داده‌است. ایران اتهام‌های مربوط به دست زدن به «اقدامات تهدیدآمیز تازه» را رد کرده‌است.

بیل اوربان در بیانیه بامداد دوشنبه گفته با اقدامی مشابه واقعه اخیر در منطقه سبز بغداد «مدارا نخواهد شد» و «به‌شکل قاطع» به آن واکنش نشان داده می‌شود.

او افزوده است ایالات متحده «در صورتی که هر حمله‌ای شبیه این توسط گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی [مورد حمایت ایران] و یا عناصری از این گروه‌ها انجام شود» تهران را مسئول می‌داند.

مقام‌های ایرانی هنوز واکنشی به حمله اخیر نشان نداده‌اند. هنوز هیچ گروهی مستقیما مسئولیت پرتاب این راکت کاتیوشا را برعهده نگرفته‌است.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل