محکومیت محمد باقر مرادی، عضو سرای اهل قلم به ۵ سال حبس

ahle-ghalam

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر در پی احضار تلفنی محمد باقر مرادی از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، از سوی قاضی پیرعباس حکم ۵ سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی به ایشان ابلاغ شد.

این در حالی است که فشارها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم همچنان ادامه داشته و اعضای آن به وزارت اطلاعات و پلیس امنیت احضار می‌شوند. در همین ارتباط صبح دیروز اکبر امینی ارمکی و تعداد دیگری از اعضا سرای اهل قلم که نخواستند نامشان فاش شود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدند.

محمد باقر مرادی در تاریخ سه شنبه ۹ آبان سال گذشته در پی ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم به همراه ۷۰ نفر دیگر از حاضرین در جلسه بازداشت شده بود، که پس از آزادی بسیاری از متهمان، همراه با ۱۶ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود، به زندان اوین منتقل شد. دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شدند. این در حالی است که از افراد بازداشت شده، مهدی خزعلی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.

گفتنی است که با احتساب حکم صادر شده برای محمد باقر مرادی، مجموعا ۲۱ سال حبس تعزیری و ۱۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروها و فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی برای بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شده است. که احکام صادر شده به شرح زیر است:

اکبر امینی- چهار سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، یک سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام، و همچنین ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروها و فعالیت‌های رسانه ای و فضای مجازی. وی پیش از این دارای یک سال حبس تعلیقی بوده که با تایید حکم صادر شده، اجرا خواهد شد.

پژمان ظفرمند- سه سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروها و فعالیت‌های رسانه ای و فضای مجازی.

محمد پارسی- دو سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، یک سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و همچنین ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروها و فعالیت‌های رسانه ای و فضای مجازی.

گفتنی است که احکام اکبر امینی، پژمان ظفرمند و محمد پارسی از سوی قاضی صلواتی، رئیس شعبه پانزده دادگاه انقلاب صادر شده است.

محمد رضا احمدی- سه سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی. این حکم از سوی قاضی احمدی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب صادر شده است. وی پیش از این دارای یک سال حبس تعلیقی بوده که با تایید حکم صادر شده، اجرا خواهد شد.

محسن قشقایی زاده- دو سال حکم تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی. این حکم از سوی قاضی پیر عباس رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل