امیر ستاری رئوف دست به اعتصاب غذا زد

خبرگزاری هرانا – امیر ستاری رئوف، زندانی محبوس در زندان تبریز از روز جاری دست به اعتصاب غذا زد. گفته می‌شود این اقدام آقای ستاری در اعتراض به عدم رسیدگی و ایرادات موجود در پرونده اش صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۰ خردادماه ۹۸، امیر ستاری رئوف، زندانی محبوس در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زد.

وی طی تماسی که با نزدیکان خود داشته ضمن اعلام اعتصاب غذای خود دلیل این اقدام را اعتراض به تعویق در رسیدگی به پرونده و ایرادات موجود در آن عنوان کرده و این مشکلات را نتیجه دخالت های فراقانونی نهادهای امنیتی دانسته است.

امیر ستاری رئوف در تاریخ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۶ و در جریان اعتراضات سراسری دی ماه توسط مأموران امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و بعد از یک روز به دادسرای تبریز و پس از آن به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل شد. این شهروند پس از ۲۵ روز با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در تاریخ ۱۶ خردادماه ۹۷ توسط شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در شعبه ۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا به تائید رسید.

علیرغم تائید محکومیت ۷ ماهه این زندانی، امیر ستاری رئوف در تاریخ ۱۹ تیرماه سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان تبریز شده و به دلایل نامشخصی نزدیک به ۵ ماه گذشته را مضاف بر محکومیت در زندان تبریز به سر برده است. با توجه به تبرئه شدن آقای ستاری از پرونده دیگری که در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده علیه وی مفتوح بود علت حبس بیش از دوران محکومیت وی کماکان در دست بررسی است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل