دادگاه تجدید نظر؛ رحیم محمدپور با افزایش حکم به ۱۳ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر، رحیم محمدپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز را با افزایش حکم دادگاه بدوی به ۱۳ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. جلسه دادگاه تجدید نظر رحیم محمدپور، متهم سیاسی محبوس در زندان تبریز پیشتر در شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر، رحیم محمدپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز را به ۱۳ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

عباس جمالی، وکیل مدافع رحیم محمدپور در ارتباط با این موضوع به گزارشگر هرانا گفت: “به دلیل تعدد اتهامات، دادگاه تجدید نظر، حکم صادره توسط دادگاه بدوی را بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به بیش از حداکثر مجازات افزایش داده و بر اساس دادنامه‌ای که روز شنبه ۲۵ خردادماه ابلاغ شد، محکومیت آقای محمدپور از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام” به ۶ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۳ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” به ۳ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس تعزیری افزایش یافته است.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، در جرایم موجب تعزیر هر گاه جرایم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌کند.

در این خصوص نیز مجازات اشد یعنی محکومیت ۶ ساله آقای محمدپور قابل اجرا خواهد بود.

گفتنی است جلسه دادگاه تجدید نظر رحیم محمدپور، در تاریخ ۱۹ خردادماه ۹۸ و در شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود.

وی پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس، “توهین به بنیانگذار” به ۲ سال حبس، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

گفتنی است که رحیم محمدپور، در دیماه سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به زندان تبریز منتقل شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل