جلسه دادگاه اصغر امیرزادگانی، فعال صنفی معلمان برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگانی، فعال صنفی معلمان روز شنبه در دادگاه کیفری و روز جاری در دادگاه انقلاب شهر فیروزآباد استان فارس برگزار شد. این فعال صنفی معلمان پیشتر به دادستانی احضار و پس از تفهیم اتهام، بازداشت و با تودیع قرار کفالت به صورت موقت آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۸ خردادماه ۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگانی، فعال صنفی معلمان در دادگاه انقلاب شعبه فیروزآباد استان فارس برگزار شد.

روز شنبه ۲۵ خردادماه نیز، بخش دیگری از اتهامات مطروحه علیه این فعال صنفی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان فیروزآباد برگزار شده بود.

اتهامات مطروحه علیه آقای امیرزادگانی در این جلسات دادگاه تحت عناوین “توهین به مقامات دولتی”، “نشر اکاذیب” و “تبلیغ علیه نظام” بوده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفته است: “اتهامات مطروحه در هر دو دادگاه بر مبنای پیام های موجود در شبکه های مجازی بوده و این اتهامات در این جلسات توسط آقای امیرزادگانی رد شده و فعالیت در فضای مجازی با نام و مشخصات واقعی خود را دلیل بر شفاف بودن فعالیت های صرفا صنفی خود دانسته است”.

وی در تاریخ ۱۸ و ۱۹ خردادماه جهت حضور در این جلسات دادگاه از طریق ابلاغیه الکترونیکی احضار شده بود.

گفتنی است آقای امیرزادگانی در خصوص شکایت دادستانی از وی مبنی بر “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب با مصداق حمایت از معلمان بازداشت‌شده در فضای مجازی” به دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد احضار شده بود. بر اساس ابلاغیه مذکور وی می‌بایست روز ۳۱ فروردین در محل شعبه دادستانی حضور می‌یافت.

اصغر امیرزادگانی روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۹۸، در پی حضور در دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شهر فیروزآباد بازداشت و پس از تفهیم اتهام در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه با تودیع قرار کفالت تا پایان مراحل دادرسی بصورت موقتآزاد شده بود.

وی در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه با نیز دریافت ابلاغیه به دادستانی دادسرای فیروزآباد احضار شده بود.

لازم به یادآوری است که اصغر امیرزادگانی پیشتر در تاریخ ۲۴ مهرماه سال گذشته با شائبه ارسال عکس و ویدئو به رسانه‌های خارج از کشور به مدت دو روز بازداشت شده بود. وی با رد این اتهامات و با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بصورت موقت آزاد شد و سپس قرار منع تعقیب وی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد صادر شده بود. اما با شکایت دادستانی این پرونده مجدد به جریان افتاده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل