“قهرمانان” در وضعیت آماده‌باش/ صد زن آتش‌نشان در مشهد، پست سازمانی ندارند

"قهرمانان" در وضعیت آماده‌باش/ صد زن آتش‌نشان در مشهد، پست سازمانی ندارند

یکصد زن آتش‌نشان در مشهد، در خانه‌های خود شیفت‌های آماده‌باش را می‌گذرانند؛ این در حالیست که این زنان نه پست سازمانی دارند و نه دستمزد کافی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد زن آتش‌نشان داوطلب از سال ۱۳۹۲ در شهر مشهد و بنا به ضرورت در عملیات سخت اطفای حریق مداخله می‌کنند و در شیفت‌های مشخص گوش به زنگ‌اند و آماده‌باش هستند اما به گفته شهناز رمارم (عضو شورای شهر مشهد) حتی محلی برای کار کردن ندارند و طبق جدول زمانی در خانه خودشان آماده به کار هستند و در صورت نیاز از منزلشان به محل حادثه اعزام می‌شوند!

یکی از این زن‌ها که به دشواری توانستیم او را پیدا کنیم، می‌گوید: ما را نیروی رسمی حساب نمی‌کنند؛ در واقع ما را جزو شاغلان آتش‌نشانی نمی‌دانند و دستمزد ما بسیار پایین است؛ بسیار کمتر از همکاران مرد؛ در حد چند صد هزار تومان، دستمزد می‌گیریم؛ البته این را هم بگویم که ما چندان هم شیفت نداریم و سر کار نمی‌رویم؛ در واقع برای ما زنان آتش‌نشان، پست سازمانی تعریف نشده.

آماده‌باش در منزل، یکی از دشواری‌های این صد زن است؛ شهناز رمارم در مورد این وضعیت می‌گوید: این یعنی اینکه امورات روزمره زندگی این بانوان تحت تاثیر ماموریت داوطلبانه‌ای که برای خود تعریف کرده‌اند قرار گرفته و یعنی در زمان آماده‌باش، آن هم نه در محل اداره که در منزل نه مهمانی می‌روند، نه می‌توانند مهمان دعوت کنند و نه می‌توانند با خانواده و فرزندانشان وقت بگذرانند بلکه تمام‌عیار آماده‌باش هستند! تا در صورت  فراخوان تلفنی از منزل با وسیله نقلیه شخصی با فوریت تمام به محل حادثه اعزام بشوند و به زنانی که در سوانح نیازمند امداد و کمک هستند، کمک کنند‌.

این زن‌ها نه محل کار ثابتی دارند، نه دستمزد مشخصی می‌گیرند و نه در سازمان متبوعشان دارای پست سازمانی هستند؛ اما با این‌همه، به صورت داوطلب، آماده‌باش هستند؛ آماده خدمت‌رسانی به مردم…

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل