مأموران امنیتی بار دیگر مانع از برگزاری مراسم یادبود احمد شاملو شدند

احمد شاملو، متخلص به ا. بامداد (آذر ۱۳۰۴ – دوم مرداد ۱۳۷۹)

احمد شاملو، متخلص به ا. بامداد (آذر ۱۳۰۴ – دوم مرداد ۱۳۷۹)

بنابر گزارش‌ها و به نوشته کاربران شبکه‌های اجتماعی، روز چهارشنبه در نوزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، شاعر معاصر ایران، مأموران امنیتی برای چندمین سال مانع از حضور علاقه‌مندان او در مزارش در امامزاده طاهر کرج شدند.

در سال‌های اخیر همواره از برگزاری چنین مراسمی جلوگیری شده و بنابر گزارش‌ها، امسال نیز مأموران امنیتی از ورود مردم به این محل جلوگیری کردند.

 
amir ebtehaj@amirebtehaj
 

تکراری‌ترین خبر این سالها:
دهها نفر عصر چهارشنبه به‌دعوت کانون نویسندگان ایران قصد داشتند مراسم یادبود رو بر مزارش برگزار کنند که طبق معمول این سالها مامورین امنیتی با بستن در امامزاده طاهر، مردم رو متفرق کردند!

توییت‌های دیگر amir ebtehaj را ببینید
 
 

همزمان، شبکه ۳ تلویزیون ایران شامگاه چهارشنبه در اقدامی کم‌سابقه مستندی درباره احمد شاملو به نام «قدیس» پخش کرد که به نوشته برخی رسانه‌ها، از جمله «عصر ایران»، تنها «بد وبیراه» به شاملو بود.

 
yashar soltani @yasharsoltani
 

ژن خوب باجناق حداد عادل سرخود است.
یک تنه هم با بییندگان رسانه ملی را می‌ریزد و با برای رسانه بیگانه مخاطب می‌رویاند و تتمه مخاطب را نیز با پنجه کشیدن به روی مشمئز می کند.
کدام فرهنگی میتواند اینقدر علیه ایران فعالیت کند؟

۷۲۹ people are talking about this
 
 

این مستند پیش از این انتقادهایی را برانگیخته بود اما پس از پخش آن از تلویزیون، کارگردان آن اعلام کرد که اثرش را «سلاخی» کرده‌اند.

حسین لامعی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند قدیس، در یادداشتی در «کافه سینما» نوشت که صدا و سیما حدود ۲۳ دقیقه از اثر ۷۳ دقیقه‌اش را «سانسور که نه، سلاخی کرده‌اند؛ قلع و قمع کرده‌اند؛ نابود کرده‌اند».

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل