دومین روز تجمع معلمان و فرهنگیان بازنشسته در برابر سازمان برنامه و بودجه

استان وایر- امروز، ۶ مرداد ۱۳۹۸؛ دومین روز تجمع معلمان و فرهنگیان بازنشسته در برابر سازمان برنامه و بودجه است.

معلمان و فرهنگیان بازنشسته از روز گذشته در مقابل سازمان برنامه و بودجه دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت خود هستند. آن‌ها می‌گویند تاخیر در پرداخت مطالباتشان زندگی و معیشت آن ها را با دشواری مواجه کرده است.

یکی از حاضران در تجمع امروز مقابل سازمان برنامه و بودجه به ایران وایر می‌گوید: «امروز بالاخره از سازمان برنامه و بودجه واکنشی نشان داده شد. معاون آقای نوبخت آمد و از همکاران خواست چند تن را به نمایندگی از تجمع کنندگان انتخاب کنند تا بروند و با مسئولان صحبت کنند. من که چشمم آب نمی‌خورد اما امیدوارم این‌بار مثل دفعه‌های قبل نباشد.»

در ویدئوهایی که از این تجمعات در فضای مجازی منتشر شده است بازنشستگان با شعارهایی همچون “دروغگو، دروغگو / وعده‌ی تیرماهت کو”، “فریاد فریاد از این همه بیداد” نسبت به خلف وعده مسئولان در بازپرداخت مطالبات معوقه خود اعتراض می‌کنند.

در یکی از این ویدئوها که واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های مجازی به همراه داشت یکی از معترضان به علت فشارهای روحی وارد شده در میانه تجمع و برابر چشم نیروی انتظامی حاضر در محل از هوش رفت و توسط دوستان و همکارانش به بیمارستان منتقل شد.

این فرهنگیان که در سال ۹۷ بازنشست شده‌اند، می‌گویند: تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت که تنها امید ما برای سال‌های بازنشستگی و پیری است، ارزش آن را به شدت کاهش می‌دهد؛ با توجه به نرخ تورم، از ارزش واقعی پاداش، هر ماه که می‌گذرد، کاسته می‌شود و این، به ضرر ما بازنشستگان است.

بازنشستگان دستنوشته‌هایی در درست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «فرهنگی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «پاداش بازنشسته حق مسلم ماست»، «نیروی انتظامی به هوش باش معلمیم نه اوباش»، «تا پاداش را نگیریم از پا نمی‌نشینیم».

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل