علی اشرف پروانه در دومین روز اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – علی اشرف پروانه، که مدت ۱۸ سال است در زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل حبس است، امروز در دومین روز اعتصاب غذای خود به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد. این زندانی، خواهر و مادر خود را در زلزله از دست داده است و به تازگی در جریان این خبر قرار گرفته است، بر همین اساس تقاضای مرخصی جهت بازدید از خانواده و مشارکت در سوگواری کرده اما با درخواست وی مخالفت شده است. آقای پروانه از روز گذشته در اعتراض به مخالفت قاضی ناظر زندان و دادستان با اعزام وی به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، علی اشرف پروانه، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در دومین روز اعتصاب غذای خود به سلول های انفرادی ازن زندان منتقل شد.

مخالفت با اعزام علی اشرف پروانه به مرخصی در حالی صورت گرفته است که وی ۱۸ سال گذشته را در زندان رجایی شهر کرج تحمل حبس کرده و آخرین بار شش سال قبل به مرخصی اعزام شده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده علی اشرف پروانه به گزارشگر هرانا گفته بود: “آقای پروانه شرایط دشواری را پشت سر گذاشته و مادر و خواهر خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده است. این در حالی است که وی به تازگی و پس از اصرار به تماس با عزیزان خود در جریان این واقعه قرار گرفته است. پدر سالخورده آقای پروانه نیز که به دلیل کهولت سن دچار ضعف شدید بینایی و مشکلات حرکتی است بالاجبار به تنهایی پیگیر درخواست مرخصی فرزندش بوده است”.

آقای پروانه در اعتراض به مخالفت قاضی ناظر بر زندان و دادستان با اعزام وی به مرخصی از تاریخ ۱۹ مردادماه دست بهاعتصاب غذا زده است.

علی اشرف پروانه که در سال ۱۳۷۸ بازداشت شده، به اتهام سرقت مسلحانه ابتدا به اعدام و سپس به تحمل ۲۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

وی در مورد اتهامش به گزارشگر هرانا گفته بود: “سرقتهای من به هیچ وجه مسلحانه نبوده است. تنها به این دلیل که ما در منطقه کرد نشین زندگی می‌کنیم و همه مردم در منازلشان اسلحه نگهداری می‌کنند، پس از بازداشت از منزل ما سلاح گرم کشف شد و مامورین، پرونده ما را از سرقت عادی به سرقت مسلحانه تغییر دادند. در صورتی که هیچ دلیلی دال بر اینکه من سرقت مسلحانه انجام داده باشم وجود ندارد.”

لازم به ذکر است آقای پروانه در سال ۹۱ نیز با وجود اخذ تمام مدارک لازم، و سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، با ممانعت دادستان برای اعزام به مرخصی روبرو شده بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل