پایان اعتصاب غذای قادر سلیمی در زندان ارومیه؛ تداوم اعتصاب ۳ زندانی دیگر

خبرگزاری هرانا – قادر سلیمی، زندانی زندان ارومیه امروز با وعده مساعد مسئولین زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد. آقای سلیمی از تاریخ ۱ مردادماه در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط و همچنین عدم انتقال به زندان محل سکونت خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸، قادر سلیمی به اعتصاب غذای خود در زندان ارومیه پایان داد.

قادر سلیمی از ابتدای مردادماه در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط وی و همچنین عدم انتقال به زندان بوکان دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی امنیتی در تاریخ ۱۷ مردادماه در هفدهمین روز اعتصاب غذا هوشیاری خود را از دست داده و به بهداری زندان منتقل شده بود. وی پس از انتقال به بهداری از قبول سرم سر باز زده بود.

این زندانی اهل بوکان در تیرماه سال ۹۶ بازداشت و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در گروه های سلفی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تائید شده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر سه زندانی دیگر با مطالبات جداگانه در زندان ارومیه در اعتصاب غذا بسر می برند.

مصطفی سبزی از روز سه شنبه ۱ مردادماه “رحمی تورگوت” از تاریخ ۳۱ تیرماه و کامران درویشی از تاریخ ۲۲ مردادماه در این زندان در اعتراض به مخالفت مسئولین زندان با درخواست های آنان مبنی بر اعزام به مرخصی، آزادی مشروط، انتقال به زندان های محل سکونت خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل