پایان اعتصاب غذای مصطفی سبزی در زندان ارومیه؛ تداوم اعتصاب ۲ زندانی دیگر

خبرگزاری هرانا – مصطفی سبزی، زندانی سیاسی زندان ارومیه روز جاری با درخواست خانواده و وعده مساعد مسئولین زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد. آقای سبزی از تاریخ ۱ مردادماه در اعتراض به عدم موافقت با انتقال وی به زندان محل سکونت خود دست به اعتصاب غذا زده بود. همزمان دو زندانی دیگر در این زندان کماکان در اعتصاب غذا بسر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲ شهریورماه ۹۸، مصطفی سبزی، زندانی سیاسی زندان ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پایان اعتصاب غذای آقای سبزی با درخواست خانواده خود و وعده مساعد مسئولین و قول رئیس زندان ارومیه مبنی بر انتقال وی به زندان ماکو صورت گرفته است.

مصطفی سبزی از ابتدای مردادماه در اعتراض به عدم موافقت با انتقال وی به زندان بوکان دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۶ مردادماه در هفدهمین روز اعتصاب غذا هوشیاری خود را از دست داده و به بهداری زندان منتقل شده بود. وی پس از انتقال به بهداری از قبول سرم سر باز زده بود.

مصطفی سبزی در خردادماه سال ۹۳ بازداشت و در شعبه یک دادگاه انقلاب با “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” بدون داشتن وکیل مدافع به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. حکم حبس این زندانی در دیوان عالی کشور نیز تائید شده است.

گفته می شود طی ۲ سال گذشته مکررا با درخواست انتقال وی به زندان ماکو مخالفت شده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر دو زندانی دیگر با مطالبات جداگانه در زندان ارومیه در اعتصاب غذا بسر می برند.

 “رحمی تورگوت” از تاریخ ۳۱ تیرماه در اعتراض به بی توجهی به درخواست آزادی مشروط و عدم تحویل وی به کشورش ترکیه و کامران درویشی از تاریخ ۲۲ مردادماه در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط خود در این زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل