تذکر در مجلس درباره «شکنجه» متهمان محیط زیستی و ترورهای هسته‌ای

غلامرضا حیدری، نماینده مجلس شورای اسلامی، بازداشت فعالان محیط زیست را «ظلم آشکار» خوانده است

غلامرضا حیدری، نماینده تهران، به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی درباره «شکنجه» فعالان محیط زیست زندانی و افراد موسوم به متهمان ترور دانشمندان اتمی تذکر داد.

آقای حیدری در جلسه روز سه‌شنبه دوم مهر مجلس با اشاره به پرونده فعالان محیط زیست و همچنین اعلام بی‌گناهی متهمان به ترور دانشمندان اتمی ایران خواستار آن شد که در سیستم «کشف جرم از متهمان سیاسی و امنیتی تجدیدنظر شود».

وی با تکرار سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر بی‌گناه بودن متهمان ترور دانشمندان اتمی ایران گفت که «باید پرسید آن بازجو و کارشناس چگونه دچار چنین خطای عظیمی شده است».

 
غلامرضا حیدری@Ghheidari
 

تذکر غلامرضا حیدری در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور در مورد شکنجه متهمان امنیتی و جاسوسی و بازداشتی‌های محیط زیست
● سه‌شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۸

O tomto tématu mluví hned několik lidí: ۳۵٫
 
 

آقای حیدری همچنین با اشاره به فعالان محیط زیست گفت: «وزارت اطلاعات اعلام کرده که آنها را جاسوس نمی‌داند اما آنها آزاد نشده‌اند. این‌ ظلم آشکار است. ما بارها پای منبر علما شنیده‌ایم که الملک یبقی مع الکفر و یبقی مع الظلم (کشور با کفر باقی می‌ماند اما با ظلم نه)».

پرونده ترورهای هسته‌ای ایران از از اواسط مرداد امسال و در پی پخش یک مستند تلویزیونی از شبکه بی‌بی‌سی فارسی مورد توجه قرار گرفت.

در این مستند، مازیار ابراهیمی که مرداد ۹۱ در یک برنامه تلویزیون حکومتی ایران «اعتراف کرده بود» با همکاری دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، در ترور این افراد مشارکت داشته است، از جعلی بودن اتهامات و شکنجه‌اش توسط ماموران وزارت اطلاعات سخن گفت.

آقای ابراهیمی مرداد ۹۳ از زندان آزاد شد و پس از آزادی به آلمان رفت.

نیلوفر بیانی، یکی از هشت فعال محیط زیستی زندانی، نیز در جلسه دوم دادگاه گفته بود که تحت فشار و تهدید بازجویان اعتراف کرده است.

پس از آن اعلام شد که خانم بیانی در جلسات بعدی دادگاه حضور نداشته است.

مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه متهمان این پرونده هستند که از یک سال و نیم پیش همگی در بازداشت موقت به سر می‌برند.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل