واکنش‌ها به افزایش اجاره ساعتی خانه در تهران

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره افزایش اجاره ساعتی خانه در تهران و چند شهر دیگر تعدادی از مقامات این اقدام را «غیرقانونی» اعلام کردند.

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، خواستار آن شد که پلیس فتا بر این موضوع نظارت کند.

خانم ذوالقدر اجاره ساعتی خانه را اقدامی «غیرقانونی» خوانده، اما اشاره نکرده است که بر اساس چه قانونی این اقدام ممنوع است.

در قانون نظام صنفی ایران هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت اجاره برای زمان بسیار محدود نشده است.

ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، نیز گفت پلیس اگر در جایی جرمی رخ دهد برخورد می‌کند، اما ما بنگاه معاملاتی نیستیم که بگوییم اجاره بدهید یا ندهید.

وی اضافه کرد: «‌در این خصوص نیز ما هشدارهای لازم را می‌دهیم و این موارد را کنترل و بررسی هم می‌کنیم، در جایی اگر لازم باشد با حکم قانون پلمب هم خواهیم کرد.»

درباره دلایل رواج اجاره ساعتی خانه در ایران تاکنون اظهار نظرهای متناقضی شده است.

پیش از این خبرگزاری ایسنا یکی از دلایل این پدیده را هزینه‌های بالای هتل در کشور ذکر کرده و گفته بود که بخشی از متقاضیان این خانه‌ها مسافران ایرانی و خارجی هستند.

به گفته این خبرگزاری، اجاره روزانه این نوع واحدها حدود ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است و در مواردی ارقام بالاتر نیز مشاهده می‌شود.

با این حال حسام عقبایی، نیب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک، درباره دلیل این پدیده گفته است: «مشخص است وقتی سایتی عکس یک خانمی را گذاشته که به خیابان نگاه می‌کند و زیر آن نوشته خانه ساعتی، چه قصدی از اجاره این نوع خانه‌ها دارد.»

در سال های گذشته نیز برخی از مقامات اجاره روزانه سوئیت در تهران و دیگر شهرهای ایران را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل