استاندار خوزستان: پهپاد سرنگون شده «به طور قطع خارجی است»

سامانه دفاع موشکی مرصاد

سامانه دفاع موشکی مرصاد

باشگاه خبرنگاران جوان روز جمعه، ۱۷ آبان‌ماه، گزارش داد که سامانه پدافند موشکی مرصاد به سمت یک «پهپاد ناشناس» شلیک کرده و آن را سرنگون کرده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، گفت که «پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای دیگر است» و توسط پدافند «قرارگاه جنوب غرب ارتش» مورد هدف قرار گرفته است.

او جزئیاتی از مشخصات این پهپاد و این که متعلق به چه کشوری بوده ارائه نکرده، ولی گفته که «لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشیده شده و تحقیقات درباره آن آغاز شده است».

سامانه موشکی مرصاد که گفته می‌شود این پهپاد را مورد هدف قرار داده است، از جمله سامانه‌های پدافند موشکی میان‌برد ایران است که، به گفته کارشناسان، نمونه ارتقایافته سامانه آمریکایی هاک است.

 
 

مقام‌های جمهوری اسلامی فروردین سال ۸۹ خبر دادند که خط تولید انبوه این سامانه به بهره‌برداری رسیده و می‌تواند اهداف را در برد ۴۵ کیلومتری هدف قرار دهد.

۳۰ خرداد امسال نیز یک پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافند موشکی ایران سرنگون شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ابتدا گفتند این پهپاد توسط سامانه موشکی سوم خرداد ساقط شده است، ولی ۲۰ مهرماه امسال ابوالفضل توکلی بینا، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت که سرنگونی پهپاد آمریکایی کار ارتش ایران بود، «اما به نام سپاه تمام شد».

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل