سپیده قلیان بار دیگر بازداشت شد

استان وایر- منابع مطلع خبر از بازداشت همراه با ضرب و شتم «سپیده قلیان» در شب ۲۵ آبان‌ماه و در منزل پدری‌اش دادند. خبر بازداشت او به دلیل قطعی اینترنت در ایران عصر روز ۲۶ آبان‌ماه و \س از تاپید کمپین دفاع از بازداشتیان هفت تپه اعلام شد است.

در ویدئویی که از حضور این فعال مدنی ۲۲ ساله در جریان اعتراض سراسری به گرانی بنزین منتشر شده، او کاغذی در دست دارد که روی آن نوشته شده: “بنزین را ۳۰۰ درصد گران کردید، دستمزدها را هم زیاد کردید؟”

روز چهارم آبان‌ماه جاری تا تعیین تکلیف پرونده‌‌اش از سوی دادگاه تجدیدنظر، به طور موقت و با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده، دانشجوی دامپزشکی دانشگاه دزفول است. خانم قلیان در جریان اعتراضات شرکت نیشکر هفت تپه در ۳۰ دیماه سال ۱۳۹۷ بازداشت و مجبور به اعتراف اجباری تلویزیونی شده بود.

 دادگاه انقلاب در شهریور ماه امسال قلیان را به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم با اعتراض وکیل قلیان به دادگاه تجدید‌نظر ارسال شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات او و سایر متهمان این پرونده در مردادماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

 بر اساس رای صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران سپیده قلیان، برای اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۷ سال حبس تعزیری، برای اتهام «عضویت در گروه گام» به ۷ سال حبس تعزیری، برای اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و بابت اتهام «نشر اکاذیب» به ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

خانواده این فعال مدنی در یک سال گذشته نیز بارها از سوی ماموران امنیتی و قضایی تحت انواع فشار‌های روحی و روانی قرار داشته‌اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل