تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت محمدرضا فرهادپور؛ نامه ای از خانواده

خبرگزاری هرانا – محمدرضا (داوود) فرهادپور در تاریخ ۱۹ آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی وابسته به سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به سلول های انفرادی بند ۲ الف در زندان اوین منتقل شد. علیرغم گذشت زمان، خانواده این فعال مدنی کماکان در بی خبری از سرنوشت او به سر می‌بردند. عدم پاسخگویی مسئولین و بی خبری از وضعیت وی باعث افزایش نگرانی خانواده ایشان شده است. فائقه ملک محمدی همسر آقای فرهادپور در این رابطه نامه ای نوشته است که در ادامه می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت محمدرضا (داوود) فرهادپور، همچنان اطلاعی از وضعیت، دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی در دست نیست.

عدم پاسخگویی مسئولین، و بی خبری از وضعیت آقای فرهادپور باعث افزایش نگرانی خانواده ایشان شده است.

فائقه ملک محمدی همسر محمدرضا فرهادپور نامه‌ای در خصوص بی‌خبری و افزایش نگرانی‌های خود درباره این فعال مدنی نوشته است.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عیناً در ادامه می‌آید:

“بعد از  ۲۵ روز بی خبری از همسرم (آقای محمدرضا فرهادپور،فعال مدنی) که با یک تماس ۳ دقیقه‌ای فقط محل نگهداری خود را گفت دیگر خبری از او نداریم!

با گذشت این ایام بارها رفتار و نوشته‌های همسرم را مرور کردم و چیزی جز کمک به مردم سیل زده لرستان و گرگان به ویژه شهر آق قلا و چند مقاله‌ی انتقادی در خصوص عدم اجرای قوانین از سوی نهادهای مربوطه نیافتم.  آیا اعتراض به بازداشت‌های غیرقانونی و اعتراض به عدم تفکیک جرائم در زندان‌ها و همچنین اعتراض به اجرای تبصره ۴۸ آئین دادرسی کیفری که متهمان سیاسی از استفاده‌ی خدمات قضایی وکلا تا پایان مراحل بازپرسی منع می‌کند، اقدام علیه امنیت ملی است یا منافع عده‌ای که با زیر پا گذاشتن و سوءاستفاده از قوانین اقدام به محدود کردن شهروندان از حق اجتماعی و قانونی خود هستند جرم محسوب می‌شود؟!

نگهداری همسرم در انفرادی مصداق شکنجه و محکوم است.

فائقه ملک محمدی همسر محمدرضا فرهادپور”.

محمدرضا فرهادپور، فعال مدنی، در ساعات پایانی شب یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی وابسته به سپاه پاسداران در تهران بازداشت و به سلولهای انفرادی بند ۲ الف واقع در زندان اوین منتقل شد.

مامورین پیش از بازداشت اقدام به تفتیش منزل ایشان کرده و تعدادی از لوازم شخصی ازجمله تلفن‌های همراه آقای فرهادپور، همسر و دخترش را نیز ضبط کرده و با خود برده بودند.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت آقای فرهادپور به هرانا گفته بود “ماموران حکم قضایی به همراه داشته اما از گفتن دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی خودداری کردند و در ابتدا هم مشخص نبود از کدام نهاد برای بازداشت ایشان به خانه‌شان رفته بودند”.

در تاریخ ۲۷ مردادماه سال گذشته نیز نیروهای وزارت اطلاعات با در دست داشتن حکم بازرسی از طرف شعبه ۷ دادسرای اوین بطور جداگانه به منزل تعدادی از فعالان مدنی از جمله رضا خندان، محمدرضا (داوود) فرهادپور، ژیلا کرم‌زاده مکوندی و خواهر آقای خندان رفته و تمام قسمت‌های منزل را بازرسی کرده بودند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل