ضرب و شتم و انتقال حمزه درویش به انفرادی

خبرگزاری هرانا – حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج صبح امروز شنبه ۳۰ آذرماه همراه با ضرب و شتم به سلول انفرادی منتقل شد. دلیل این انتقال از سوی مسئولان زندان اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸، حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج همراه با ضرب و شتم به سلول انفرادی منتقل شد.

دلیل این انتقال از سوی مسئولان زندان اعلام نشده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای درویش به بهانه احضار به دفتر معاونت زندان، حسن قبادی، به بیرون سالن منتقل می‌شود اما پس از گذشت نیم ساعت، از همبندی های خود درخواست کمک می‌کند. پس از پیگیری های سایر زندانیان ابتدا محمد گودرز، رئیس اندرزگاه از موضوع ابراز بی اطلاعی می کند اما پس از دو ساعت می گوید، آقای درویش به انفرادی منتقل شده و باید مدتی آنجا بماند”.

به گفته این مطلع مطلع آقای درویش چهارشنبه هفته گذشته توسط محمدی، رئیس حفاظت زندان به دلیل شکایت از رئیس زندان و رئیس اندرزگاه ۷ در پی جعل مدرک و انتقال اجباری او به زندان لاکان رشت و همچنین نوشتن نامه ای درخصوص حقوق زندانیان مورد بازجویی قرار گرفته بود.

چندی پیش هرانا در گزارشی از انتقال اجباری آقای درویش به زندان لاکان رشت و جعل مدرک مسئولان زندان برای این انتقال خبر داده بود.

بنا به گفته این منبع مطلع، علیرغم تماس های مکرر پدر آقای درویش، اطلاعی درخصوص وضعیت پسرش به وی داده نشده است.

حمزه درویش، زندانی ۲۵ ساله اهل تالش مدعی است در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است و حتی این شانس را داشته که با قید ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل