سرکوب آزادی‌های مدنی در ایران ادامه دارد؛ بازداشت چند نفر در تهران به اتهام «تتوی مختلط» و اعتراف‌گیری از آنها

تصویر یکی از زنان بازداشت شده در سالن تتوی مختلط

تصویر یکی از زنان بازداشت شده در سالن تتوی مختلط

تعدادی از عوامل اداره یک سالن تتو (خالکوبی) در غرب تهران بازداشت شده و مجبور شده‌اند که به کار کردن در سالن تتوی مختلط اعتراف کنند.

خبرگزاری‌های ایران روز چهارشنبه ۱۱ دی گزارش دادند که طی روزهای گذشته یک سالن تتوی مختلط در غرب تهران با حضور نماینده «دادستان جرائم امنیت اخلاقی تهران» و «پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ» پلمب و تعدادی از عوامل این مجموعه از جمله مدیر آن بازداشت شده‌اند. ماموران سپس اقدام به فیلمبرداری و گرفتن اعتراف از بازداشت‌شدگان، که بیشترشان زن بودند، کرده‌ و این اعترافات را در اختیار رسانه‌های حکومتی قرار داده‌اند.

پیشتر دخترانی که تصاویر رقص خود را در اینستاگرام منتشر می کردند نیز به دستگاه قضایی احضار شده بودند. پخش اعتراف های اجباری آنان از تلویزیون جمهوری اسلامی واکنش انتقادی بسیاری را برانگیخت.

سه نهاد حقوق بشری اروپایی به تازگی با انتشار گزارشی به ابعاد مختلف تبعیض علیه زنان در ایران پرداخته‌‌ و گفته‌‌اند که زنان و دختران ایرانی با اشکال مختلفی از تبعیض روبرو هستند. بنا بر این گزارش اگر چه در ما‌ه‌های اخیر جمهوری اسلامی احکام سنگینی را علیه فعالان مقابله با حجاب اجباری در ایران صادر کرده است، ولی تبعیض علیه زنان در ایران بسیار گسترده‌تر است و در تمامی ابعاد زندگی آن‌ها وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا چندی پیش سرکوب شدید فعالان حقوق زنان در ایران توسط رژیم جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرده و خواستار آن شد که آزار و اذیت و زندانی کردن زنانی که تنها حقوق اولیه و بنیادین خود را مطالبه می‌کنند، پایان یابد.

از: صدای آمریکا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل