برایان هوک: آمریکا یکی از عوامل سرکوب‌ها در ماهشهر را تحریم کرد

برایان هوک

برایان هوک ایران را به تلاش برای ایجاد شکاف بین آمریکا و مردم عراق متهم کرده است

برایان هوک، مسئول ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اعلام کرده این کشور یک فرمانده سپاه پاسداران را در پی سرکوب معترضان در ماهشهر تحریم کرده است. ماهشهر یکی از شهرهایی بود که در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه گذشته به شدت سرکوب شد و نهادهای حقوق بشری از کشتار دهها معترض در نیزاری در حومه این شهر خبر دادند.

آقای هوک که روز جمعه، ۱۷ ژانویه، در یک کنفرانس خبری حاضر شده بود گفته وزارت خارجه حسن شاهوارپور، فرمانده لشکر ولی‌عصر سپاه پاسداران که در استان خوزستان در جنوب این کشور مستقر است را به علت “نقض حقوق بشر” و این که یکی از “عاملان اصلی سرکوب‌های ماهشهر” در آبان ماه گذشته بوده “تحریم ویزایی” کرده است.

آقای هوک همچنین با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس در ایران گفته: “ایران یک جمهوری نیست یک حکومت استبدادی است. آقای هوک گفت انتخابات ایران کاملا ظاهری است، نود درصد داوطلبان انتخابات مجلس ایران رد صلاحیت شده‌اند.”

اشاره مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا به رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس ایران است که علاوه بر هزاران چهره گمنام و کاندیداهای احزاب اصلاح‌طلب، نام کسانی چون علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم فرزند آیت‌الله مطهری از متفکران بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و محمود صادقی، نماینده سرشناس این مجلس هم در میان آنها دیده می‌شود.

آقای هوک همچنین با تکرار خواسته‌های آمریکا از ایران گفته که این کشور باید غنی‌سازی اورانیوم و برنامه موشکی خود را متوقف کرده و از تلاش برای گسترش نفوذ خود در منطقه و به زعم آمریکا “ایجاد بی ثباتی” در خاورمیانه دست بکشد.

او تاکید کرده که “هیچ راه ارتباطی مخفی‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد که من بدانم”، ایران تمامی طرح‌های دیپلماتیک ما را رد کرده بنابراین “توپ در زمین ایران است”.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل