دادگاه تجدیدنظر؛ پنج فعال مدنی به حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران مهربان کشاورزی، کیانا کریم پور، سپهرداد صاحبان، سیامک ملامحمدی و حسین جندقیان را مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این شهروندان پیشتر توسط دادگاه انقلاب هر یک به تحمل یک سال حبس محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان تهران مهربان کشاورزی، کیانا کریمپور، سپهر صاحبان، سیامک ملامحمدی و حسین جندقیان را مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

براساس این حکم که در تاریخ ۲۳ دیماه امسال توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی رئیس شعبه و زنجانی مستشار دادگاه، صادر شده است، مهربان کشاورزی، کیانا کریمپور، سپهر صاحبان و سیامک ملامحمدی هر یک به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری و حسین جندقیان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این شهروندان پیشتر در ۲۶ فروردین ماه ۹۶ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

حسین جندقان و سیامک ملامحمدی در تاریخ ۲۳ شهریورماه سال ۹۴ بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بودند. این شهروندان در شعبه ۳ بازپرسی اوین به ریاست قاضی حسینی تفهیم اتهام شدند. سپهرداد صاحبان و مهربان کشاورزی دیگر متهمان این پرونده نیز دو روز بعد، در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال ۹۴ بازداشت شدند.

آقای جندقان و آقای ملامحمدی پس از ۲۲ روز با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدند. سایر متهمان این پرونده نیز در تاریخ ۱۱ مهرماه با تودیع قرار وثیقه و کفالت آزاد شده بودند.

لازم به ذکر است، آقای ملامحمدی در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷ به دلیل همین پرونده از شرکت ارتباطات رایتل، محل کار خود، اخراج شده بود.

بازداشت سیامک ملامحمدی فارغ‌التحصیل دانشگاه خواجه نصیر در رشته‌ مهندسی برق و دانشجوی مهندسی هسته‌ای در دانشگاه پلی‌تکنیک درحالی بود که وی در سال ۹۳ پس از سه سال محرومیت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با تعهد و بازجویی پذیرفته شده بود. همچنین حسین جندقیان دانشجوی مهندسی برق دانشگاه خواجه‌نصیر نیز در آن سال پس از دو ترم تعلیق و محرومیت از کلیه‌ امکانات رفاهی به دانشگاه برگشته بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل