رئیس حراست دانشگاه تهران: دلیل بازداشت سه دانشجو حضور آنها در اعتراض‌های آبان بود

بهاره هدایت روز ۲۱ بهمن پس از احضار به حراست دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بهاره هدایت روز ۲۱ بهمن پس از احضار به حراست دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

رئیس حراست دانشگاه تهران دلیل بازداشت بهاره هدایت، امیرمحمد شریفی و معین زارعیان را حضور آنها در اعتراض‌های هفته آخر آبان اعلام کرد.

اسماعیل سلیمانی روز چهارشنبه ۲۳ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت: «این دانشجویان به علت حضور در تجمعات اخیر و شعارهای تند و ساختارشکنانه‌ای که سر داده‌اند، بازداشت شده‌اند».

بهاره هدایت، سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال حقوق زنان، روز ۲۱ بهمن پس از احضار به حراست دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

امیرمحمد شریفی، دانشجوی رشته نقشه‌برداری دانشگاه تهران، نیز روز ۲۰ بهمن بازداشت شده بود.

معین زارعیان، دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و عضو شورای صنفی خوابگاه‌های این دانشگاه، هم دوم بهمن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

همزمان با اعتراض‌های سراسری آبان در واکنش به افزایش سه‌برابری قیمت بنزین آزاد، بازداشت گسترده دانشجویان در تهران نیز آغاز شد و حداقل ۵۰ دانشجوی دانشگاه تهران بازداشت شدند.

روز ۲۱ دی نیز معترضان به شلیک موشک سپاه به هواپیمای مسافربری، در چند شهر ایران از جمله تهران، اصفهان، همدان، رشت و ساری تجمع کردند.

تجمع اعتراضی در تهران ابتدا از مقابل دانشگاه امیر کبیر آغاز شد.

در آذرماه بیش از ۵۰۰ فعال نشریات دانشجویی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایران به گسترده شدن «فضای سرکوب» در دانشگاه‌ها و سراسر کشور، «رقابت» نهادهای امنیتی برای سرکوب دانشجویان و سرکوب دیگر گروه‌ها از جمله کارگران، معلمان و دراویش اعتراض کردند.

در همین حال شوراهای صنفی دانشجویان از بازداشت بیش از ۳۰۰ دانشجو در سراسر کشور و صدور بیش از صد سال حکم حبس، مجازات شلاق و ممنوع‌الخروجی برای دانشجویان در حدود یک سال گذشته خبر داده بودند.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل