عدم رسیدگی پزشکی و بازگرداندن سهیل عربی از بیمارستان به زندان / اسناد

سهیل عربی زندانی عقیدتی در ایران

خبرگزاری هرانا – سهیل عربی، زندانی عقیدتی در زندان تهران بزرگ روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شد اما به دلیل عدم پذیرش وی توسط بیمارستان بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد. گفته می‌شود این اقدام به دلیل بدهکاری سارمان زندان‌ها به بیمارستان و عدم تقبل هزینه‌ها از سوی زندان تهران بزرگ عنوان شده است. سهیل عربی که از تاریخ ۲۶ اسفندماه در اعتصاب غذا بسر می‌برد، علیرغم درد شدید ناشی از “ترومای بلانت” و ایجاد عفونت در بدن، از اعزام به بیمارستان و طی مراحل درمان محروم مانده است. وی در حال حاضر با توجه به صدمه فیزیکی و درد شدید نیازمند رسیدگی درمانی و انجام عمل جراحی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸، سهیل عربی، زندانی عقیدتی از زندان تهران بزرگ به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شد ولی به دلیل عدم پذیرش توسط بیمارستان بدون رسیدگی کافی پزشکی به زندان بازگردانده شد.

این اقدام مسئولان بیمارستان به دلیل بدهکاری سارمان زندان‌ها به بیمارستان و عدم تقبل هزینه‌ها از سوی زندان تهران بزرگ اعلام شده است.

سهیل عربی که از تاریخ ۲۶ اسفندماه در اعتصاب غذا بسر می‌برد، علیرغم سرفه‌های شدید و درد شدید ناشی از “ترومای بلانت” و ایجاد عفونت در بدن، از اعزام به بیمارستان و انجام مراحل درمان محروم مانده است. وی در حال حاضر با توجه به صدمه فیزیکی و درد شدید نیازمند رسیدگی درمانی و انجام عمل جراحی است.

یک منبع مطلع از وضعیت آقای عربی در گفت‌وگو با هرانا درباره آخرین وضعیت وی گفت: “طی روزهای گذشته بیضیه سهیل عربی به شدت باد کرده و او با درد شدید، حالت تهوی و افت فشار ناشی از اعتصاب غذا بدون رسیدگی پزشکی در زندان بسر می‌برد. ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه بنا به تشخیص بهداری قرار شد پس از مدت‌ها به بیمارستان اعزام شود. مینی‌بوس اعزام از از آن زمان تا ساعت ۸ شب در زندان ماند تا از زندانیانی که قرار است به بیمارستان اعزام شوند پر شود. او نهایتا همراه با تعداد دیگری از زندانیان به بیمارستان اعزام شد. ساعت ۱۰ شب که به بیمارستان رسیدند سونوگرافی او انجام شد و در برگه سونوگرافی تشخص «هیدروسل در بیضه چپ» (جمع شدن آب و تورم بیضه) درج شد و قرار شد او در بیمارستان بستری شود. زمانی که او را جهت بستری به بخش مورد نظر بردند، رئیس بیمارستان گفت پذیرش زندانیان بیمار در این بیمارستان انجام نمی‌شود و باید سازمان زندان‌ها بدهی‌های پیشین خود را به بیمارستان پرداخت کند یا خود زندان یا زندانیان هزینه‌ها را پرداخت کنند. سهیل نیز بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد و همین انتقال وی با مینی‌بوس نیز باعث درد بیشتر او شده است.”

سهیل عربی در آبان‌ماه امسال به بهانه امتناع از پوشیدن لباس زندان و اعزام با دستبند و پابند از اعزام به بیمارستان محروم شده بود. همچنین بر خلاف قوانین زندان ها، به وی گفته شده که هزینه عمل جراحی “ترومای بلانت” را به مبلغ ۶۰ میلیون تومان باید شخصا بپردازد. این در حالی است که بر اساس آیین نامه سازمان زندانها هزینه درمان زندانیان بر عهده این سازمان خواهد بود.

آقای عربی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه امسال نیز به دلیل درد شدید به بیمارستان فیروزآبادی تهران اعزام شد و به دلیل عدم هماهنگی قبلی با بیمارستان به دلیل نبود تخت خالی پس از انجام معاینات ابتدایی بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شده بود.

سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل