آمار رسمی شیوع کرونا در ایران: مرگ ۱۸۱۲ نفر و بیش از ۲۳ هزار مبتلا

کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد؛ تا به امروز ۱۸۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونای ٢٠١٩ جان باخته‌اند که ۱۲۷ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گفته آقای جهانپور با شناسایی ١۴۱۱ مورد جدید در شبانه روز گذشته، کل تعداد مبتلایان در ایران به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است. تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۸ هزار و ۳۷۶ نفر است.

آقای جهانپور گفت “۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا بالای ۶۰ سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند”.

بر اساس آخرین آمار رسمی، حدود ۶۸ درصد درگذشتگان “بالای ۶۰ سال” و میانگین سنی افراد فوت شده ۶۴ و مبتلایان حدود ۵۹ سال بوده است.

تقیربا یک سوم مبتلایان و جان‌باختگان در ایران بر اثر کرونا حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته یا داروهای سرکوب سیستم ایمنی مصرف می‌کرده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت نسبت جنسیتی مبتلایان و جان باختگان نیز تقریبا شصت به چهل است: “۵۸.۶ درصد افراد مبتلا مرد و ۴۱.۴ درصد خانم‌ هستند. ۶۰ درصد فوت شدگان آقایان و ۴۰ درصد فوت شدگان کرونا خانم‌ها هستند”.

آقای جهانپور همچنین گفت برای بیماریابی “تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌اند”.

براساس آخرین آمار جهانی تاکنون نزدیک به ۳۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و حدود ۱۵ هزار نفر نیز جان باخته و نزدیک ۱۰۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

چین با بیش از ۸۱ هزار نفر مبتلا در رتبه اول، ایتالیا با بیش از ۵۹ هزار، آمریکا با بیش از ۳۳ هزار، اسپانیا با بیش از ۲۸ هزار و آلمان با بیش از ۲۴ هزار نفر در رتبه‌های بعد قرار دارند.

ایتالیا با بیش از پنج هزار، چین با ٣۲۷۰، اسپانیا با ١٧٧٢ و ایران با ١۶٨۵ نفر بیشترین آمار مرگ بر اثر کرونای ٢٠١٩ را دارند.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل