نایب‌رییس کمیسیون قضایی مجلس: مرخصی زندانیان سیاسی هیچ خطری برای جامعه ندارد

در پی افزایش نگرانی درباره خطر شیوع کرونا در زندان‌های ایران محمد کاظمی، نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،‌ گفت اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی و امنیتی هیچ خطری برای جامعه ندارد.

کاظمی روز پنجشنبه ۱۴ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا ‌ گفت: «مرخصی دادن به سارقین مسلح، قاچاقچیان عمده و افرادی که به جرم اختلاس و فساد دستگیر شدند، صلاح نیست اما معتقدم به همه محکومین سیاسی و امنیتی می‌توان مرخصی داد و مشکلی، ایجاد نمی‌شود.»

او ضمن اشاره به استثناهای درنظر گرفته شده در اعطای مرخصی،‌ اضافه کرد که اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی هیچ خطری برای جامعه ندارد.

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه از اعطای مرخصی به حدود ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان خبر داده بود. با این حال، خانواده تعدادی از زندانیان سیاسی درباره موافقت نشدن با مرخصی بستگان خود و امکان ابتلای آن‌ها به کرونا ابراز نگرانی کرده بودند.

نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه درباره ناآرامی در تعدادی از زندان‌ها گفت: «تعدادی از زندانی‌هایی که بنا به دلایلی قوه قضاییه نمی‌توانست به آن‌ها مرخصی بدهد به این قضیه معترضند که این اعتراض به درگیری ختم شده، اما این قبیل اغتشاشات، قابل کنترل است.»

این نماینده مجلس با اظهار این‌که قوه قضاییه در تصمیم‌گیری در این زمینه مستقل است از امکان جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی درباره شورش در برخی زندان‌ها خبر داد.

در پی اعتراض زندانیان به موافقت نشدن با مرخصی و خطر کرونا،‌ طی روزهای گذشته در هشت زندان ایران اعتراض و درگیری گزارش شده است.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل