ابتلای ۱۳۰ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی ایران به کرونا

مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد ۱۳۰ نفر از مددجویان این سازمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آن‌ طور که خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه، ۱۹ فروردین، به نقل از امین شاهرخی نوشته، این افراد شامل مددجویان «سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان جسمی» هستند که تعداد آنها ۲۴۵ هزار نفر است.

به گفته وی این افراد در حالی به کرونا مبتلا شده‌اند که سازمان بهزیستی سال‌هاست دارای کمیته‌ پیشگیری از بیماری‌های واگیردار است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود، مراکز این سازمان برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا در میان مددجویان خود، دستورالعمل ویژه‌ای را به مراکز خود ابلاغ کرد و ضمن تعطیلی مراکز توانبخشی روزانه و مهدهای کودک، از پذیرش معتادان برای گذراندن فرایند درمانی در کمپ‌ها نیز خودداری کرد.

آقای شاهرخی در ادامه گفته با آن که هر سال از ۱۵ اسفند، جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام می‌شود، این طرح به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و بر اساس بخشنامه ابلاغ شده هرگونه جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

در روزهای گذشته نیز رهاسازی هزاران معتاد از مراکز بازپروری خبرساز شده بود.

مقام‌های مسئول در وزارتخانه‌های مختلف می‌گویند برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا اقدام به رهاسازی آنها کرده‌اند، اما توضیحی درباره ابتلای آنها به کرونا در خیابان‌ها و انتقال آن به دیگران نمی‌دهند.

از: رادیو فرداhttps://www.radiofarda.com/a/30537588.html

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل