درخواست خانواده علی تمیمی فعال عرب از نهادهای حقوق بشر

ali-ghanimi

به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز، علی تمیمی متاهل دارای سه فرزند، ساکن کوی زویه اهواز که از تاریخ ٢٠/۴/٢٠١٣ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، تا کنون خانواده وی هیچگونه خبری از او دریافت نکرده است.

ده ها نفر از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در فروردین ۱۳۹۲ جهت جلوگیری از تجمع و تظاهرات سالیاد قیام ۲۰۰۵ با هجوم به چند نقطه شهر اهواز از جمله کوی “زویه” ده ها نفر از شهروندان عرب را دستگیرکردند. در روز شنبه ٣١ فروردین ماه ، منزل خانواده علی تمیمی از جمله منازل کوی “زویه” که مورد هجوم نیروهای امنیتی شده بود ، اما او در منزل نبوده و ماموران از خانواده تمیمی خواسته اند که “علی ” خود را به کلانتری محل معرفی نماید. در این راستا حین رجوع علی تمیمی به منزل و با خبر شدن از أمر با توجه به اینکه او مرتکب هیچ جرمی نشده، خود را به کلانتری محل معرفی کرده و خواستار دلائل إحضار بود، نیروهای انتظامی اما به محض ورود علی تمیمی ،او را به محل نامعلومی منتقل کرده اند. از همان تاریخ دستگیری توسط کلانتری محل ” علی تمیمی” ناپدید و خانواده وی هـیچ خبری را از او دریافت نکردند.

خانواده “تمیمی” به اداره اطلاعات شهر ، دادگستری ،بازداشتگاه ها و تمام زندانها مراجعه کرده اما نتیجه ای از سرنوشت فرزند خود نگرفتند و تمام أعضای این خانواده شدیداً تحت فشار روحی هستند. پدر و مادر علی تمیمی و همسر وی، با توجه به پیشینه نظام و کشته شدن تعدادی از فعالان عرب زیر شکنجه، از وضعیت و سرنوشت “علی” نگران هستند.

این خانواده خواستار اقدام انسانی از تمام سازمان های بین المللی و کمیته های حقوق بشر جهت روشن شدن وضعیت فرزند خود شدند. قابل ذکر است که چند تن از فعالان عرب اهوازی از جمله غیبان عبیداوی از حمیدیه، محمد چلداوی از اهواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش ، ناصر درافشان (آلبوشوکه) از اهواز و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلفیه تا به حال زیر شکنجه ماموران اطلاعاتی کشته شده اند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل