آمار رسمی کرونا در ایران: ۵۸۰۶ جان‌باخته و بیش از ۹۱ هزار مبتلا؛ وضعیت در ۱۱۶ شهرستان سفید و در ۶۰ شهرستان قرمز

کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (دوشنبه ۸ اردیبهشت)، تازه‌ترین آمار مرگ و ابتلا به کرونا را اعلام کرد و براساس آن در ٢۴ ساعت گذشته ۹۹۱ مورد جدید شناسایی شده و ۹۶ نفر نیز جان باخته‌اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۹۱ هزار و ۴۷۲ و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۸۰۶ نفر رسید. ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آقای جهانپور گفته است که ۳۰۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

روز گذشته تعداد مبتلایان به کووید-۱۹در ایران به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۷۱۰ نفر اعلام شده بود.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران نیز گفته است “حدود ۳۶۹ مرکز نمونه برداری در سراسر کشور ایجاد شده که به ۴۲۰ مرکز خواهد رسید”.

ایرج حریرچی، دیگر معاون وزیر بهداشت ایران نیز اعلام کرد که با مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری است.

وی گفت که “۱۲۷ شهرستان طی دو هفته گذشته مرگ ناشی از کرونا نداشتند” و “در یکی از بازارهای شهرستان‌ها ۷۱ مورد جدید بیماری شناسایی کردیم”.

این مقام وزارت بهداشت ایران گفت که در حال حاضر ۱۱۶ شهرستان در وضعیت سفید و ۴٠٠ شهرستان در وضعیت زرد که می توانند به سرعت قرمز شوند و ۶٠شهرستان بیشترین میزان بروز بیماری را دارند.

روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفته بود که نقاطی که در ایران وضعیت سفید به لحاظ ابتلا به کرونا داشته باشند، می‌توانند از نیمه اردیبهشت یا نیمه ماه رمضان مساجد، نمازجمعه و اماکن مذهبی‌ آنها باز شود.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل